• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403050905641
  • خبرنگار : 71379

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

رسانه‌ها بازوان قوی مراسم انقلاب هستند

رسانه‌ها بازوان قوی مراسم انقلاب هستند

ایسنا/تهران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران رسانه‌ها را بازوان قوی مراسم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مراسم انقلاب بدون حضور و تلاش رسانه‌ها ابتر می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی صبح امروز در نشستی صمیمی با خبرنگاران رسانه‌ها با بیان اینکه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار بسیاری از نهادهای دیگر کار می‌کنیم و همه آنها را با اهمیت می‌دانیم اما برای رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم و معتقدیم تا زمانی که رسانه‌ها ما را پوشش ندهند اقداماتمان در برگزاری مراسم ملی و مذهی بی‌اثر می‌ماند.

وی افزود: ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نهادها و سازمان‌های مختلفی همکاری داریم که یکی از آنها سازمان تبلیغات اسلامی است، این درحالی است که خیلی افراد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را با سازمان تبلیغات اسلامی اشتباه می‌گیرند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: این نهاد انقلابی با دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و در سال‌های اخیر هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت آن تاکید داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری مناسبات ملی و مذهبی مانند ۲۲ بهمن، روز قدس، روز ۱۳ آبان و ... را از جمله وظایف این نهاد دانست و ادامه داد: همچنین مراسم دیگری هم وجود دارد که ما موظف به برگزاری آن نیستیم، اما باید هم‌افزایی داشته باشیم تا این مراسم به خوبی برگزار شود، مانند مراسم شیرخوارگان حسینی.

وی با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی‌هایی نظیر ۲۲ بهمن نیازمند نصب سیستم صوتی بسیار گسترده‌ای است، گفت: در مراسم ۲۲ بهمن ۱۲ کیلومتر صوت ایجاد کردیم که در نوع خود در شاید بتوان گفت در جهان بی‌نظیر است، کار ما مانند کار اهالی رسانه بسیار سخت است، کافی است کوچک‌ترین مشکلی در صوت سخنرانی رئیس جمهور یا مقامات دیگر در ۲۲ بهمن یا مراسم دیگر ایجاد شود در این شرایط تمام حیثیت حرفه‌ای ما زیر سوال می‌رود و تلاش هایمان دیده نمی‌شود.

حجت‌السلام محمودی افزود: ما قریب به دو ماه قبل از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی حضور پیدا می‌کنیم تا مقدمات روز مراسم را فراهم کنیم. سختی‌های برگزاری مراسم در تهران به دلایل امنیتی بسیار بالاست به نحوی که حتی پرواز یک هلی‌شات هم نیاز به دریافت تائید دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه ضمن تشکر از همه سازمان‌ها و نهادها در همراهی برگزاری مراسمات ملی و مذهبی تاکید کرد: خواهشمندیم در برگزاری مراسم جدیت بیشتری داشته باشید، همه باید بدانند که ما در برگزاری مراسم سیاسی هیچ گونه نگاه و سلیقه سیاسی نداریم، البته این بدان معنا نیست که ما سلیقه سیاسی نداریم، اما در برگزاری مراسم هیچ سلیقه‌ای اعمال نمی‌کنیم و آغوشمان به روی همه جریانات سیاسی باز است.

وی افزود: ما در حوزه مراسم انقلاب اسلامی با نگاه اعتقادی ظرفیت سازی می‌کنیم نه برای عده‌ای خاص بلکه برای همه آحاد جامعه و گروه‌ها و جریانات سیاسی.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به جریانات غزه اظها ر کرد: امسال حجم برنامه‌های ما به دلیل مسائل فلسطین و غزه بسیار بالا بود به نحوی که ده‌ها راهپیمایی و تجمع فقط برای غزه برگزاری کردیم و همین راه ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از عزیزان سخنانی درباره ایجاد نوآوری در برگزاری مراسم مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: طرح این سخنان بسیار آسان است اما طرحی برای مصداق عملی آن اعلام نمی‌کنند و نمی‌توانند به ما کمک کنند لذا از شما اصحاب رسانه درخواست داریم پیشنهادات و نظرات خود را در راستای برگزاری بهتر مراسمات ملی و مذهبی با ما در میان بگذارید.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از برگزاری مراسم ملی و مذهبی در دولت جدید گفت: با نگاهی که در خصوص عمل به منویات مقام معظم رهبری در رئیس جمهور وجود دارد و حمایت خوب مقام معظم رهبری از رئیس جمهور ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت و مراسم ملی و مذهبی به بهترین شکل در دولت جدید برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با ابراز گله از عملکرد ضعیف برخی رسانه‌ها در انعکاس اخبار مراسم ملی و مذهبی گفت: کاری که بعد از طوفان‌الاقصی در ایران انجام شد بی‌نظیر بود، در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌شود که ۷۰۰ شهر همزمان راهپیمایی و تجمع برگزار کنند اما رسانه‌ها آن‌طور که باید این راهپیمایی‌ها را منعکس نکردند.

حجت‌الاسلام محمودی حضور مردم در مراسم ملی و مذهبی را تقویت نظام دانست و تاکید کرد: همه مسئولان باید به حضور مردم در مراسم کمک کنند چراکه حضور پرشور مردم موجب تقویت جایگاه مسئولان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خاتمه گفت: یکی از تلخ‌ترین خاطرات بنده در مراسم ۱۳ آبان سال ۹۸ بود که با وجود شیوع کرونا کار سنگینی برای تدارکات برگزاری مراسم با رعایت نکات بهداشتی انجام شد اما این مراسم کنسل شد حالا نمی‌دانم به دلیل پیشگیری از کرونا بود یا به دلیل‌ اینکه برخی مرگ بر آمریکا خوشایندشان نبود، دقیقا شب قبل از برگزاری مراسم کنسل شد که بسیار اتفاق تلخی بود و خستگی را بر دوش همه ما باقی گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha