• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050905608
  • خبرنگار : 50976

یک مسئول در شورای اسلامی شهر شیراز:

الگوی جهاد دانشگاهی در موضوع پارک‌های علم و فناوری در کشور بی‌نظیر است

الگوی جهاد دانشگاهی در موضوع پارک‌های علم و فناوری در کشور بی‌نظیر است

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بسیاری از موضوعات به خاطر اینکه پژوهشی و فناورانه محور هستند قابل رویت نیست اما اساس این فعالیت به‌حمدالله در جهاد دانشگاهی رخ می‌دهد و الگویی که این نهاد در موضوع پارک‌های علم و فناوری دنبال می‌کند در سطح کشور بی نظیر است.

افسانه خواست خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص استفاده بهتر از ظرفیت جهاد دانشگاهی و ارتباط دوسویه با شورای اسلامی شهر بیان کرد: الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی اتفاقات خاص و بی‌نظیری را در کشور رقم زده‌ است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فعالیت‌های خاصی که در پژوهشکده رویان اتفاق می‌افتد و مطالعات گیاهان دارویی و پژوهش‌های بی‌نظیری که در استان فارس رقم خورده است و همچنین مطالعات ویژه‌ای در خصوص علوم انسانی، علوم پزشکی، مهندسی، بحث فناوری و دکل‌ها داشتیم که در نوع خود اتفاقات بی‌نظیری بوده است‌ که حاصل تلاش جهاد دانشگاهی است.

خواست خدایی بیان کرد: این نهاد، فضایی برای جوانان و افراد صاحب توان و صاحب ایده فراهم کرده است که برای فعالیت‌های خود اعتماد به نفس پیدا کنند و این اتفاق بی‌نظیری است که بعد از انقلاب رقم خورده است.

وی در خصوص همکاری جهاد دانشگاهی با شورای شهر، تصریح کرد: باید دید چقدر می‌توانیم در مسیر همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و شهرداری‌ها قدم برداریم تا هماهنگ شوند. اساسی‌ترین کاری که جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد، در بحث تحقیقات، تولیدات محتوایی فعالیت‌های فرهنگی، علمی، تحقیقات توسعه کاربردی و در واقع خدمات علمی و فنی در زمینه‌های مختلف است و بهترین همکاری که جهاد دانشگاهی با شهرداری و شوراها می‌تواند داشته باشد بحث فعال نمودن مرکز پژوهش‌ها و همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر است.

وی اظهار کرد: در شورای شهر مرکزی به نام پژوهشکده‌ شورای اسلامی وجود دارد که اساتید، میزهای مختلف تشکیل دادند و کارگروه‌های تخصصی وجود دارد که مواردی را در حوزه‌های مدیریت شهری بررسی می‌کنند و این بررسی‌ها می‌تواند به درخواست شورا و کمیسیون‌های شورا باشد و یا مصوباتی به شکل مستقل باشد و این مجموعه شخصاً پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیرازافزود: جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی است که بتواند به عنوان پشتوانه علمی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر فعالیت داشته باشند. با توجه به ظرفیتی که در حوزه نخبگان در جهاد دانشگاهی وجود دارد شورای شهر و شهرداری می‌توانند از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

خواست خدایی ادامه داد: باید توان و ظرفیتی که در طرح‌های تحقیقاتی مجموعه جهاد، حمایت دانشجویان و پژوهشگران جوان همچنین بحث دوره‌هایی که در مجموعه جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است، شناسایی شود و این نهاد در کنار مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی بتوانند همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و از این همکاری بتوانیم در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha