• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403050805185
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ثبت نام اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین آغاز شد

ثبت نام اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین آغاز شد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از امروز ۸ مرداد ثبت نام اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین شروع شد.

سیدمحمدرضا طالبی امروز دوشنبه، ۸ مرداد در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعتقادات اسلامی و قوانین موجود در کشور موظف به ارائه خدمات به اتباع خارجی هستیم و همواره تأکید داشته‌ایم نحوه برخورد در این زمینه باید بر اساس ضوابط باشد.

به گفته وی از زمانی که اتباع مدارک هویتی دریافت می‌کنند، خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود اما اگر با زیرپا گذاشتن قوانین مرتکب تخلف شوند، ترد از مرز خواهند شد.

وی با اشاره به وجود دو گروه مقیم و غیرمقیم در کشور، تصریح کرد: برای هر دو گروه که متقاضی حضور در مراسم اربعین امام حسین (ع) هستند باید خدمات لازم در نقاط مختلف استان ارائه کنیم. 

معاون استاندار اظهار داشت: همه اتباع دارای شناسه یکتای فعال داخل کشور می‌توانند از روز هشتم تا پایان مردادماه از طریق سامانه سهما برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کنند.

طالبی با بیان اینکه اتباع برای حضور در مراسم اربعین باید بیمه باشند، خاطر نشان کرد: اتباع غیر مقیم هم باید از طریق سفارتخانه مبدأ بیمه شوند و در طول سفر در مواکب داخل استان به آن‌ها خدمات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد:  مصوبه این کمیسیون در ارتباط با چگونگی خرید زمین و اجاره مسکن توسط اتباع خارجی به اتاق اصناف و اتحادیه مربوط ابلاغ شود تا براین اساس با تخلفات در این زمینه برخورد شود.

به گفته وی با وجود سرمایه‌گذاری اتباع خارجی، در صورت بروز هرگونه تخلفی، بعد از تذکر و گرفتن تعهد از آن‌ها، در موارد بعدی برخورد لازم انجام شود.

معاون استاندار تأکید کرد: قوانین مربوط به تحصیل دانش آموزان اتباع، مجدد به آموزش و پرورش استان ابلاغ شود و در صورت انجام تخلف در این زمینه با افراد متخلف در آموزش و پرورش برخورد شود.

طالبی با ذکر این نکته که اتاق اصناف به اتحادیه‌ها ابلاغ کند که از بکارگیری دانش آموزان اتباع امتناع ورزند، اظهار داشت: با توجه به اینکه همه کارفرمایان درخصوص قوانین مربوط به عدم به‌کارگیری اتباع غیر مجاز مطلع هستند، در صورت مشاهده تخلف، بلافاصله باید این موارد به مقام قضایی ارجاع شود و فرمانداران نیز درباره بکارگیری اتباع غیر مجاز باید پاسخگو باشند.

وی با بیان این نکته که اگر قوانین موجود بموقع اجرا شود، از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری خواهد شد، به موضوع خودروهای ترانزیت سوخت در افغانستان اشاره کرد و افزود: خودرو های ترانزیت سوخت، اگر وارد استان شوند باید به افغانستان هدایت شوند و از توقف آن‌ها در پایانه مرزی خراسان جنوبی جلوگیری شود.

به گفته وی احساس تکلیف ما در این خصوص تنها به این دلیل است که راننده‌های آن‌ها ایرانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha