• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050805007
  • خبرنگار : 50294

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

نرخ جدید انواع نان در کردستان مشخص شد

نرخ جدید انواع نان در کردستان مشخص شد

ایسنا/کردستان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافت و این تغییر نرخ در خبازی‌ها به اجرا درآمده است.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از درخواست‌های مکرر اتحادیه خبازان مبنی بر افزایش قیمت نان، بررسی و آنالیز قیمت نان براساس دستور و اعلام استانداری در دستور کار قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: بر مبنای اسناد و مدارکی که اتحادیه در اختیار این اداره کل قرار داد راستی آزمایی‌ها و کارهای کارشناسی در رابطه با آن انجام و سپس افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان مصوب شد. 

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: قیمت نان پیشنهادی از سوی اتحادیه متناسب با وضعیت استان نبود لذا کارشناسان اداره کل صمت با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و همچنین حمایت از خبازان، قیمت مطلوبی را تعیین کردند که این نرخ در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مصوب شد. 

سردارزاده اعلام کرد: قیمت نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۱۶۰ گرم و نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۱۴۰ گرم از چهار هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش پیدا کرد. 

وی ادامه داد: قیمت سنگک سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۱۷ هزار ریال به ۲۱ هزار ریال و سنگک سنتی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۲۰ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال افزایش یافت. 

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: قیمت سنگک ماشینی یارانه نوع یک (کیلویی فروشی) از ۳۸ هزار و ۳۰۰ ریال به ۴۷ هزار و ۵۰۰ و نان سنگک ماشینی یارانه ای نوع ۲ از ۴۴ هزار ریال به ۵۵ هزار ریال رسید. 

سردارزاده اضافه کرد: نان تافتون سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۲۵۰ گرم از ۷ هزار ریال به ٨ هزار و ۷۵۰، نان تافتون ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۲۸۰ گرم از ۷ هزار ریال بە ٨ هزار و ۷۵۰ریال و نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۴ هزار ریال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت. 

وی ادامه داد: قیمت نان بربری یارانه نوع ۲ بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۵ هزار ریال به ۱۸ هزار و ۷۵۰ ریال رسید. 

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: قیمت‌های نان اعلام شده از چهارم مرداد سال جاری در دستگاه پوز موجود در نانوایی‌ها ثبت شده و هیچ کدام از خبازان نمی‌توانند بیشتر از این قیمت را از مردم دریافت کنند. 

سردارزاده بر توجه و دقت مردم به قیمت نان دریافت شده از سوی خبازان تاکید کرد و گفت: قیمت هر نایلون هم ٥ هزار ریال در این دستگاه ثبت شده و شهروندان هوشیار باشند بیش از این مبلغ از آن‌ها دریافت نشود و در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس یا به ادارات صمت در شهرستان های استان مراجعه کنند. 

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کلانه (نان سنتی در استان) با روغن ۱۰۰ هزار ریال و بدون روغن ۸۰ هزار ریال مصوب شده است. 

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قیمت نان سنگک و بربری آزادپز هم حدود یک ماه پیش به ترتیب ۱۰۰ هزار ریال و ۷۰ هزار ریال مصوب و اجرایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha