• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403050804818
  • خبرنگار : 71959

اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز در تهران/ کشف ۵۳ کیلوگرم موادمخدر و بازداشت ۲۸ متصدی

اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز در تهران/ کشف ۵۳ کیلوگرم موادمخدر و بازداشت ۲۸ متصدی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از کشف ۵۳ کیلوگرم مواد مخدر و ۴۶ هزار قرص غیرمجاز از عطاری های متخلف خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین باباپور با اشاره به اجرای طرح برخورد با عطاری‌های متخلف در پایتخت گفت: درپی دریافت گزارش‌های مردمی درباره اقدامات مشکوک چند عطاری در سطح شهر، طرح بازدید و برخورد با این واحدهای صنفی در دستور کار همکاران من قرار گرفت. 

وی افزود: در جریان اجرای این طرح از ۲۸ عطاری غیرمجاز بازرسی شد که در مجموع ۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و بیش از ۴۶ هزار انواع قرص‌ها و داروهای غیر مجاز کشف شد. همچنین  ۲۸ نفر که از مالکان عطاری‌ها هم که به فروش مواد مخدر مشغول بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح جزئیات اقلام کشف شده ادامه داد: در بازرسی از این واحدها، سه کیلو و ۳۲۷ گرم موادمخدر، ۱۴ کیلو و ۹۱۵ گرم شربت تریاک، ۲۳ کیلو و ۶۴۴ گرم شربت متادون، ۱۱ کیلو و ۵۳۰ گرم گرز خشخاش، ۲۵۰ گرم شربت ترامادول و ۴۶ هزار و ۶۰ عدد انواع قرص‌های حاوی مخدر و لاغری حاوی روانگردان کشف و ضبط شد.

باباپور گفت: متاسفانه مصرف برخی داروهای لاغری اخیرا بسیار باب شده است؛ این قرص ها تحت عنوان گلوریا، آلفا اسلیم،بک اسلیم، اسلیم فیت و بریکتون و... به متامتفتامین یا همان شیشه آغشته بوده و به شدت اعتیاد آور هستند.

وی به جوانان توصیه کرد که به خاطر از دست دادن چند کیلو از وزن خود، به هر روشی روی نیاورند و فریب تبلیغات را نخورند زیرا مصرف این مواد می تواند زیان های جسمی و روحی بسیاری را در افراد ایجاد کند که قابل جبران نخواهد بود. همچنین به خانواده ها هشدار می دهم که قطعا درباره این مواد و قرص ها با فرزندان خود صحبت کنند و آنها را از مضراتش مطلع کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha