• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050804695
  • خبرنگار : 71588

شیخ دروزی‌های سوریه: بر کسی پوشیده نیست که تلاش‌هایی برای فتنه‌افکنی وجود دارد

شیخ دروزی‌های سوریه: بر کسی پوشیده نیست که تلاش‌هایی برای فتنه‌افکنی وجود دارد

یکی از شیوخ برجسته دروزی‌های سوریه اعلام کرد: بر کسی پوشیده نیست که تلاش‌هایی برای فتنه‌افکنی وجود دارد تا ما را از محیط عربی خود جدا کند.

به گزارش ایسنا، یوسف جربوع، یکی از شیوخ برجسته دروزی‌های سوری خاطرنشان کرد: ما با خانواده کسانی که در روستای مجدل شمس واقع در جولان اشغالی کشته شدند، ابراز همبستگی می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، یوسف جربوع در ادامه افزود: «ما در کنار ساکنان روستای مجدل شمس در قبال حملات خصمانه که منجر به کشته‌شدن کودکان و جوانان بی‌گناه شده، می‌ایستیم.»

شیخ دروزی‌های سوری همچنین گفت: اطمینان داریم این مشکل را پشت سرخواهیم گذاشت و طایفه موحدین دروزی هم همچنان به اعراب و عربیت پایبند خواهند ماند.

وی در ادامه تاکید کرد: دروزی‌ها در طلیعه نیروهای مقاومت برای دفاع از مسائل جهان عرب باقی خواهند ماند.

یوسف جربوع همچنین گفت: بر کسی پوشیده نیست که تلاش‌هایی برای فتنه‌افکنی وجود دارد تا ما را از محیط عربی خود جدا کند.

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت مجدل شمس در چهارچوب تلاش‌های رژیم اشغالگر برای تشدید تنش در منطقه و گسترش دامنه تجاوزات خود در آن است.

پیشتر وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: ما تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بهانه‌تراشی به منظور توسعه دامنه تجاوزات خود را به شدت محکوم می‌کنیم و مسوولیت هرگونه تشدید تنش خطرناک اوضاع در منطقه را متوجه این رژیم می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است که رژیم اشغالگر اسرائیلی روز شنبه جنایت فجیعی را در مجدل شمس مرتکب شد و سپس مقاومت لبنان را مسوول این جنایت دانست.

همچنین حزب‌الله در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حملات موشکی خود به مجدل شمس اعلام کرد مقاومت اسلامی لبنان هیچگونه ارتباطی با این حادثه نداشته و قاطعانه ادعاهای دروغین در این خصوص را رد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha