• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050804500
  • خبرنگار : 71145

ساکنان مجدل شمس «اسموتریچ» را بیرون کرده و از دیدار با نتانیاهو امتناع کردند

ساکنان مجدل شمس «اسموتریچ» را بیرون کرده و از دیدار با نتانیاهو امتناع کردند

جمعیت کثیری از جولان عربی سوریه و فلسطینیان از اراضی اشغالی ۱۹۴۸، یکشنبه برای ۱۲ شهیدی که در اثر حادثه رخ داده در روستای «مجدل شمس» به شهادت رسیدند مراسم تشییع برگزار و عزاداری کردند.

به گزارش ایسنا، اندوهی که امروز بر «مجدل شمس» سایه افکنده با حالت خشم از تلاش سیاستمداران صهیونیست برای سوء استفاده از مراسم تشییع شهدای این حادثه به منظور اهداف صهیونیستی همراه بود که مردم به سرعت با اخراج نمایندگان و وزرا و امتناع از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» به آن پاسخ دادند.

در جریان تشییع جنازه، مردم مجدل شمس، وزرای رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعضای کنست (پارلمان) از جمله «نیر برکات»، «ایدیت سیلمان» و «یوآو کیشرا» که به این روستا رفته بودند را اخراج کردند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، روز یکشنبه خانواده شهدای مجدل شمس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه اشغالگر خودداری کردند.

شبکه ۱۳ عبری گزارش داد که ساکنان روستای مجدل شمس «به اعضای حزب لیکود اسرائیل که در مراسم تشییع قربانیان حمله‌ روز شنبه در این روستا، شرکت کرده بودند» حمله کردند.

در همین حال، وبگاه عبری «Walla» گزارش داد که «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی این رژیم پس از ورود به روستای مجدل شمس در جولان اشغالی برای شرکت در مراسم تشییع قربانیان با اعتراضات روبه‌رو شد.

اعتراضات شرکت کنندگان به حضور وزیر اشغالگر  ادامه یافت تا اینکه وی از مراسم تشییع جنازه اخراج شد.

مردم مجدل علیه اسموتریچ شعار دادند: «از اینجا برو... ما تو را اینجا نمی‌خواهیم، ​​تو می‌خواهی روی خون بچه‌های ما برقصی.»

ساکنان مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه روز یکشنبه مراسم تشییع قربانیان کشتار صهیونیست‌ها که ۱۲ شهید و حدود ۳۰ زخمی از بین ساکنان شهرک مجدل شمس برجای گذاشت را برگزار کردند این حادثه با شلیک موشک رهگیر از گنبد آهنین رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha