• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050804664
  • خبرنگار : 71516

نقض قوانین بین‌المللی توسط اشغالگران، این‌بار با منفجر کردن انبارهای آب رفح

نقض قوانین بین‌المللی توسط اشغالگران، این‌بار با منفجر کردن انبارهای آب رفح

روزنامه هاآرتص از تحقیقات نظامی درباره نقض قوانین بین‌المللی توسط سربازان صهیونیست به دلیل منفجر کردن انبارهای اصلی آب آشامیدنی در رفح خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: سربازانی از تیپ۴۰۱ با موافقت فرماندهان خود اما بدون موافقت رهبران منطقه جنوبی انبارهای اصلی آب آشامیدنی در رفح را با بمب منفجر کردند. این انبارها در محله تل السلطان در نزدیکی «مناطق انسانی» است که ارتش آن را به عنوان مناطق امن مشخص کرده است.

روزنامه هاآرتص افزود که تحقیقات نظامی درباره نقض قوانین بین‌المللی توسط سربازان صهیونیست به دلیل منفجر کردن انبارهای اصلی آب آشامیدنی در رفح انجام می‌شود.

یکی از سربازان صهیونیست ویدیویی را از انفجار شبکه مرکزی آب رفح منتشر کرد و نوشت: «انفجار مجتمع آب‌های تل السلطان در بزرگداشت روز شنبه.»

ارتش رژیم صهیونیستی واکنشی به این موضوع نداشته است اما منابعی در ارتش صحت این گزارش را تأیید کردند.

از زمان آغاز جنگ غزه سربازان صهیونیست تعداد بسیار زیادی از تصاویری که جنایت‌های جنگی آن‌ها در نوار غزه را نشان می‌دهد منتشر کرده‌اند از جمله منفجر کردن ساختمان‌ها و تأیید شهرک سازی در نوار غزه. ارتش رژیم صهیونیستی معمولا از تحقیقات درباره بیشتر این جنایت‌ها سر باز می‌زند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده است که اکثر آنها کودک و زن هستند. این حملات همچنین باعث مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده است.

ارتش این رژیم همچنین زیرساخت و بیشتر ساختمان‌های مسکونی و مراکز غیرنظامی غزه را ویران کرده است. این جنایت‌ها رژیم صهیونیستی را به دیوان لاهه به دلیل نسل کشی در غزه کشاند اما با وجود حکم‌های دیوان لاهه و قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha