• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050804661
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

برنامه ملی مداخله ‌توانبخشی‌ خانواده محور در کردستان اجرا می شود

برنامه ملی مداخله ‌توانبخشی‌ خانواده محور در کردستان اجرا می شود

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: برای نخستین بار برنامه ملی توانبخشی خانواده محور با هدف ارائه خدمات مداخله ای بهنگام و توانبخشی به نوآموزان اجرا می شود.

 طالب محمدی در گفت و گو با ایسنا با تشریح اهمیت اجرای این برنامه در ارائه خدمات مداخله ای به هنگام و توانبخشی به نوآموزان اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش( از مهرماه ۱۴۰۲تا کنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیازهای ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز و با توجیه و ثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه می یابد.

وی افزود: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانواده ها وبرگزاری مستمر جلسات حضوری و غیرحضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز است.

محمدی، با محوری برشمردن آموزش ومشارکت خانواده در ارائه خدمات توانبخشی به کودکان افزود: طبق اعلام سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه های سنی بالاتر مد نظر قرار می گیرند و این برنامه برای تمامی خانواده های نوآموزان ودانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی می شود.

وی، آگاه سازی خانواده ها از مشکلات واختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توان بخشی، مشارکت فعال در مداخلات توان بخشی وآشنایی با سیستم های حمایتی درون و برون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه برشمرد.

محمدی  تصریح کرد: خدمات توانبخشی و مداخلات آموزشی و درمانی به صورت حضوری و غیر حضوری و به دو شیوه انفرادی و گروهی در مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی ارائه می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.

وی با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پرورش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.

محمدی یادآور شد: حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha