• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050804652
  • خبرنگار : 71415

اذعان سناتور آمریکایی به «اشتباه» دموکرات‌ها در برابر نتانیاهو

اذعان سناتور آمریکایی به «اشتباه» دموکرات‌ها در برابر نتانیاهو

سناتور دموکرات آمریکایی گفت هم‌حزبی‌های او با حمایت از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره واشنگتن مرتکب اشتباه شدند.

به گزارش ایسنا، «کریس وان هولن» سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه‌ای اذعان کرد که حمایت برخی دموکرات‌ها از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا یک «اشتباه» بود.

او در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در پاسخ به اینکه آیا حمایت دموکرات‌ها از سخنرانی نتانیاهو در کنگره اشتباه بود، گفت: «به باور من این یک اشتباه بود و من این دیدگاه را ابراز کرده‌ام. اما واقعیت این است که او به آنجا آمد. بنابراین برخی از ما چون آمدن او به کنگره را اشتباه می‌دانستیم برای ابراز دیدگاه خود در این سخنرانی شرکت نکردیم.»

وان هولن به عنوان یک قانونگذار دموکرات منتقد رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا از این رژیم مطرح است. او نیز یکی از بسیاری از قانونگذاران دموکراتی است که در اعتراض به حضور بنیامین نتانیاهو در هفته گذشته در کنگره آمریکا و ابراز مخالفتش با او در این سخنرانی شرکت نکرد.

نتانیاهو در حالی هفته گذشته خطاب به نشست مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کرد که بسیاری از قانونگذاران دموکرات مخالف سخنرانی او بودند و همزمان با این سخنرانی تظاهرات حامیان فلسطین نیز در برابر ساختمان کنگره برپا شد.

وان هولن گفت که نتانیاهو با این سخنرانی از کنگره به عنوان «پشتیبان» خود استفاده کرد تا حمایت‌ها از خودش در سرزمین‌های اشغالی را به ویژه در بین راستگراهای افراطی افزایش دهد.

او اضافه کرد: «فکر می‌کنم نتانیاهو موفق شد به هدفش برای اینکه از کنگره آمریکا به عنوان پشتیبان خود به منظور تقویت کردن حمایت‌ها از خودش در اسرائیل، به ویژه در میان راست‌گرایان افراطی استفاده کند برسد. اگر ۲ نفر هم بوده باشند که این سخنرانی مورد پسندشان واقع شده باشد آنها بن گویر و اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) هستند. آنها راستگراهای افراطی هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha