• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050804584
  • خبرنگار : 50589

روزهای نیمه‌ابری هندبال آذربایجان‌شرقی

روزهای نیمه‌ابری هندبال آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی هندبال در آذربایجان‌شرقی روزهای دردمندی را سپری می‌کند.

هندبال آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بوده؛ از بی اهمیتی به استعدادها تا عرصه‌ای تنگ برای عرضه هندبالیست‌های مستعد استان.

ولو اینکه اوضاع این رشته در سال‌های نه چندان دور در سطح کشور هم جالب نبود؛ اما شرایط به مراتب بدتری بر هندبال آذربایجان‌شرقی حاکم بوده است.

به گزارش ایسنا، تیم شهرداری تبریز تنها تیم هندبال آذربایجان‌شرقی بود. این تیم نسبت به دیگر تیم‌های شهرداری عمر کوتاه‌تری داشت و حتی چند سال قبل از انحلال باشگاه شهرداری تبریز منحل شد.

حالا شهر اولین‌ها، سال‌هاست از قافله عقب مانده و دریغ از یک تیم در سطح لیگ‌های ملی، فضای سوت و کوری را در هندبال دنبال می‌کند. شرایطی که حتی کفر رئیس فدراسیون هندبال را هم درآورد.

گلایه رئیس فدراسیون از وضعیت هندبال آذربایجان‌شرقی

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، بهمن ماه سال گذشته در مجمع انتخاباتی رئیس هیات استان درباره وضعیت بحرانی هندبال آذربایجان‌شرقی گفت: «این استان در لیگ‌های کشوری هیچ تیمی ندارد و این برای این استان و فدراسیون خوب نیست که امیدوارم با انتخاب رئیس جدید و بکارگیری نیروهای جدید، شاهد رونق این رشته ورزشی در این استان باشیم.»

راه بهبود شرایط هندبال آذربایجان‌شرقی چیست؟

شهاب صادق‌زاده، ملی‌پوش و لژیونر تبریزی هندبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت حاکم بر هندبال آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نمی‌توانیم مشکلات هندبال استان را گردن یک نفر بیندازیم. هیات هندبال، اداره کل ورزش‌وجوانان و نبود اسپانسر دلایل اصلی حال و روز ناخوش هندبال آذربایجان‌شرقی هستند.

او تاکید کرد: به نظر من تا زمانی که اسپانسری نباشد و هیات هندبال استان هم بی‌برنامه باشد؛ وضعیت همین خواهد بود.

هندبالیست تبریزی تیم‌ملی گفت: از سال ۱۳۹۴ که تیم هندبال شهرداری تبریز منحل شده حتی در لیگ دسته دوم هم تیم نداشته‌ایم.

صادق‌زاده مطرح کرد: قاطعانه می‌گویم در صورتی که همانند دیگر شهرها هزینه کنیم؛ بازدهی در هندبال استان ۵ برابر خواهد شد.

او بیان کرد: آذربایجان‌شرقی لبریز از استعداد است. در صورت اینکه با برنامه پیش‌ برویم؛ می‌توانیم طی ۵ سال آینده اکثر بازیکنان تیم‌ های ملی هندبال در رده های مختلف را تامین کنیم. استعدادهایی در استان ما وجود دارند که اگر کشف شوند؛ در سطح کشور حرف اول هندبال را خواهیم زد.

این لژیونر تبریزی گفت: البته در مقوله تیمداری باید اول از همه از بازیکنان ملی‌پوش و مطرح استفاده کنیم تا به الگوی بازیکنان پایه و جوان مان تبدیل شوند.

او اضافه کرد: در ابتدا باید سرمایه‌گذاری کنیم. همانند کاری که سپاهان اصفهان انجام داد و اکثر ملی‌پوشان را جذب کرد.

صادق‌زاده گفت: سپس باید با برنامه‌ریزی استعدادیابی کنیم. البته همه این موارد و خصوصاً بحث استعدادیابی مستلزم وجود حداقل یک تیم در لیگ‌برتر است.

او عنوان کرد: از مس‌سونگون، هر کس یا ارگانی که بتواند کمک کند؛ می‌خواهیم پا پیش بگذارد. البته آذربایجان‌شرقی در رشته های ورزشی مختلف دچار ضعف شده که از جمله آن‌ها می‌توان به والیبال و بسکتبال هم اشاره کرد. آذربایجان‌شرقی لبریز از استعداد است و از مسئولان خواهش می‌کنیم که حمایت کنند.

همچنین، تماس‌های مکرر خبرنگار ایسنا با یوسف قوام‌لاله، رئیس هیات هندبال آذربایجان‌شرقی به عنوان اصلی‌ترین متولی هندبال در استان برای بررسی این موضوع بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha