• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403050704212
  • خبرنگار : 71951

رئیس اداره بهزیستی ورامین

۴۶۰۰ معلول جذب دستگاه های دولتی می شوند

۴۶۰۰ معلول جذب دستگاه های دولتی می شوند

ایسنا/تهران رئیس اداره بهزیستی ورامین از جذب نیز ۴۶۰۰ معلول در دستگاه های دولتی خبر داد.

احسان ثامنی راد رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین گفت: افراد دارای معلولیت، معتادین متجاهر و خودمعرف و همچنین افرادی که بنا به دلایلی از حالت اولیه و اصلی زندگی خود بازمانده اند، تحت حمایت این سازمان قرار دارند.
ثامنی‌راد افزود: دهک های زیر ۵، از بهزیستی، خدمات رایگان و مستمری دریافت می کنند و دهک های بالاتر، صرفا دریافت کننده خدمات هستند و مشمول دریافت مستمری از سازمان بهزیستی نمی شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین با اشاره به فعالیت تنها مرکز اوتیسم جنوبشرق استان تهران در شهرستان ورامین، اضافه کرد: افراد مبتلا به اوتیسم، با مشکلات متنوع روبرو هستند که در بین شهرستان های جنوبی تهران، صرفا یک مرکز در ورامین عهده دار امور ایشان است که ۵۰ فرد دارای اوتیسم را مورد حمایت دارد.
وی وجود مرکز معلولین کم توان ذهنی در شهرستان ورامین را یادآور شد و اظهار کرد: در این مرکز ۶۰ نفر تحت پوشش قرار دارند که به صورت رایگان، خدمات دریافت می کنند.

ثامنی‌راد ادامه داد: در طرح جدیدی که در حوزه توانبخشی قرار دارد، خانه‌های کوچک معلولین نیز با هدف درمان بچه های کم توان ذهنی به ظرفیت ۱۰ نفره نیز در ورامین فعال هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین ادامه داد: ۱۲ مرکز معلولین در شهرستان ورامین وجود دارد که شش باب شبانه روزی و شش مرکز روزانه فعالیت دارند.
وی افزود: در حوزه اجتماعی هم مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست وجود دارند که تا زمان سربازی تمام هزینه های آنها رایگان است و بعد از آن نیز با آموزش های صورت گرفته، اشتغال پایدار افراد نیز پیش بینی شده است.
وی ۴۰۰ خانواده را تحت پوشش این اداره عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی با شماره رایگان ۱۲۳ سه شهر ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا را پوشش می دهند و سطح ۲ خدمات در آن ارائه می شود که در پی تماس هایی شامل همسر آزاری، کودک آزاری، معتادین و.... تیم‌های کارشناسی اعزام می شود.
ثامنی راد ادامه داد: در حوزه مشارکت های مردمی نیز صدور مجوز تمامی مراکز تحت پوشش توسط این حوزه صورت می گیرد و در بحث ارائه تسهیلات اشتغالزایی نیز ورامین در سال گذشته رتبه اول استانی را کسب کرده و ۲۷۰ پرونده موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.
رئیس اداره بهزیستی ورامین در خصوص معتادین متجاهر و بازپروری آنها در مراکز ترک اعتیاد گفت: تمامی معتادین تحت عنوان ماده ۱۶ در مراکز ترک اعتیاد تحت پوشش در یک دوره شش ماهه رایگان درمان می شوند و معتادین ماده ۱۵ که مخصوص افراد خود معرف است بستگی به توان شخص نیز بعضا رایگان نیز تحت درمان قرار می گیرند و تسهیلات خوداشتغالی آنها پس از ترک کامل‌ پرداخت می گردد و از این باب در سال گذشته ۴۰ نفر را برای اشتغال به اداره کار شهرستان معرفی کرده ایم.
وی افزود: دو طرح عمده غربال شنوایی نوزادان که از بدو تولد صورت می گیرد که در سال گذشته ۴ مورد کاشت حلزون شنوایی با اجرای این طرح صورت گرفت و در خصوص طرح بینایی سنجی در پایگاه های ثابت و سیار در حال انجام است که متاسفانه برخی از خانواده ها از این طرح استقبال نمی کنند.
ثامنی راد در خصوص مسکن معلولین عنوان کرد: در دولت سیزدهم تمام خانواده های دارای ۲ تا ۵ معلول شهرستان جانمایی شده اند و ۲۵۰ مسکن در شهرهای مختلف آماده واگذاری است و در دولت شهید رئیسی نگاه ویژه ای به دستگاه های خدمات رسان شده است و کمک های تقریبا بلاعوض است که نمونه آن اهدای ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و برای ساخت نیز تا سقف ۲ میلیارد ریال است و در خرید تجهیزات نیز کارهای خوبی انجام شده است.
وی افزود: معلولین نخبه ای را در زمینه های ورزشی، هنری، دانشجویی شناسایی کرده ایم که ۱۸۰ مورد احصا شده اند.
ثامنی راد در خصوص جذب افراد با رشته‌های مرتبط بهزیستی در این اداره گفت: در سال گذشته ۲۴۰ نفر در استان تهران آزمون را به موفقیت پشت سر گذاشتند که ۱۰ نفر برای شهرستان ورامین در نظر گرفته شده است و در حوزه معلولین نیز ۴۶۰۰ معلول جذب دستگاه های دولتی می شوند.
رئیس اداره بهزیستی ورامین در پایان گفت: آموزش و بکارگیری معلولین طبق تفاهم نامه انعقاد شده با فنی و حرفه ای ورامین بصورت رایگان در حال انجام است و در خصوص ارائه محصولات جامعه هدفمان با شهرداری رایزنی هایی شده است که از مکان های مشخص شده در سطح شهر برای اشتغال زایی و معرفی محصولات استفاده شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha