• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403050704163
  • خبرنگار : 50534

فعالیت ۱۳ مرکز فنی‌وحرفه‌ای در استان زنجان

فعالیت ۱۳ مرکز فنی‌وحرفه‌ای در استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تنها متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور وظیفه تعلیم و تربیت نیروی ماهر و نیمه‌ماهر مورد نیاز بازار کار و از طرفی سنجش صلاحیت حرفه‌ای شاغلان بنگاه اقتصادی را بر عهده دارد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اثرگذاری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آموزش به زنان سرپرست خانوار، معلولان، کودکان بازمانده از تحصیل، زندانیان در بخش‌های مختلف ندامگاه‌های استان، سربازان، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانش‌آموزان و دانشجویان و علاقه‌مندان کار در شهر و روستا جامعه هدف سازمان فنی‌وحرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به گستردگی این آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف براساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل، افزود: در استان زنجان چیزی حدود ۱۳ مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای با ۱۲۰ کارگاه آموزشی فعال است در بحثی که ما به عنوان شرکای اجتماعی در اجتماع به عنوان جلب مشارکت داشتیم بالغ بر۳۰۰ آموزشگاه آزاد است که بخش اعظمی از مهارت آموزی را برعهده دارند. 

انصاری با بیان اینکه آموزش در مراکز دولتی، آزاد، محل کار (استاد و شاگردی) و حتی جوار زندان، پادگان‌ها، صنایع و دانشگاه انجام‌ می‌گیرد، ادامه داد: این آموزش‌ها بخش‌های مختلفی دارند و عمده بخش‌ در آموزش‌های دولتی رایگان است.  

وی اضافه کرد: فصل تابستان فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها است، استفاده از ظرفیت‌های این مراکز در تربیت افراد مختصص  بایستی حائز اهمیت باشد. 

او با اشاره به تبدیل علم به عمل و استفاده از ظرفیت مهارت آموزی، بیان کرد: مشاوره و هدایت شغلی دانش‌آموزان برای شروع حرفیه‌ای شغلی آینده‌شان انجام می‌شود. 

وی در بخش دیگر سخنان خود ابراز کرد: افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره سربازان در فراجا موجب ارتقاء مهارت جامعه شده است. 

انصاری خاطرنشان کرد: ضمن پیشنهاد راه‌اندازی و احداث کارگاه هوش مصنوعی در قرارگاه، مسابقات مهارتی سربازان وظیفه نیز در مردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha