• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403050704070
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

تامین نیروی انسانی دغدغه‌ آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان

تامین نیروی انسانی دغدغه‌ آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از اقدامات و تدابیر در خور تحسین اداره کل آموزش و پرورش استان، بر لزوم تصویب برنامه توسعه شاخص‌های آموزشی و تربیتی سیستان و بلوچستان در هیأت وزیران تاکید کرد.

رضا مراد صحرایی شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای معاونان وزارت که با حضور استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ اظهار کرد: تدوین برنامه توسعه شاخص‌های آموزشی و پرورشی که با همت و اراده و کار فکری مجموعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان انجام گرفته است؛ اقدامی در خور تحسین است و باید به دنبال اجرای صحیح و دقیق این برنامه باشیم.

وی افزود: در تدوین هر برنامه‌ای واقع بینانه بودن مؤلفه‌های آن و لحاظ کردن ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان موضوع تامین نیروی انسانی مورد نیاز و از همه مهمتر ماندگاری نیروها در آن سامان است.

صحرایی گفت: لازم است کمیته‌ای متشکل از برخی معاونین وزارت و نماینده ای از اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل و ظرف یک هفته این برنامه را نهایی و به منظور طرح و تصویب آن در هیئت وزیران ارائه نمایند.

وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی پایدار در سیستان و بلوچستان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود؛ چرا که این دانشگاه مهم‌ترین مسیر تامین نیروی ماندگار و بومی خواهد بود و در این مسیر از برخی مولفه‌های انگیزشی مانند افزایش ضریب حقوقی در مناطق محروم و مانند آن باید کمک گرفت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش در مسیر درست حرکت کند، همه ابعاد جامعه درست می‌شود؛ از همین روی به شدت به دنبال تغییر چهره محرومیت سیستان و بلوچستان هستیم و باید تلاش کنیم طرحی نو دراندازیم و اتفاقی رو به مثبت رقم زنیم.

وی گفت: کیفیت و عدالت در آموزش، مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۹

اگه دغدغه کمبود نیرو چرا بومی را پذیرش نهایی حذف کردید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۴:۳۶

سلام فرزند من ک در امتحان قبول شد و در گزینش بمی هم هست و دوسال جبهه هم دارم ک آقایان توجه نکردن و رد کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۳

شماکه آزمون استخدامی برگذارمیکنیدو چراظرفیت استخدام رابالانمیبرید این همه فارغ التحصیل بیکار که سن استخدامشون داره ردمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۷

بفکر استخدام جوانان بیکارباش تا آمارجرم فساد کمتربشه،بیکاری مثادف بافساد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۷:۰۱

سلام متاسفانه در استان ما غیربومی ها با شرایط نابرابر با ما رقابت میکنن و من ک ۱۳ سال سابقه کار آموزشی دارم فرزند این استانم و عاشق شعل معلمیم باید همچنان غیر رسمی بمانم.با اینکه آزمون در شرایطی برگزار شد ک باید با تمام توان در خدمت کودکان باشیم فرصت مطالعه کم بود با ۴ امتیاز اختلاف حد نصاب رو به دست نیاوردم.خواهش میکنم نگید نیرو نیست،برنامه ریزی و شاخصه های جذب کارشناسی نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۱۹:۲۲

چرا دراستان ما این همه غیربومی استخدام میشن. همه بیرجندی. بمی. جیرفتی شدن. یا زابلی بلوچ های که شمال درس خوندن کیف شون کردن. بعد میان از سهمیه این استان استفاده میکنن استخدام میشن. جالب تر یکسال کار میکنن سریع درخواست انتفالی میدن. این ظلم به مردم بیچاره این استان که با این وضعیت آب وهوایی ومحرومیت زندگی میکنن. یعد کیف شو بقیه میبرن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۷ ۲۱:۳۱

چرا در استان ما غیر بومی ها استخدام می شوند ما در سخت ترین شرایط درس می خوانیم خواهش می کنیم به فکر ما باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۱۰:۵۳

سلام.برادرمن آزمون قبول شدولی متاسفانه گزینش نهایی زاهدان ردش کردن.آخه برای چی؟دلم واقعاسوخت این همه زحمت تلاش مشکلات.آخرسری ردت کنندظلم هست برای جوانان این منطقه که عاشق معلمی هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۱۶:۴۸

بفکر این جونا نیستین من پدرم فرهنگی بوده خدمتگذار بوده 30سال صادقانه خدمت کرده الان چرا من جایگزینش نشم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۲۰:۰۷

چرا از نیروهای زحمت کش خرید خدمات که 10 سال بلاتکلیف هستند حرفی نمی زنی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۲۱:۱۳

چرااز نیروهای خرید خدمات حرفی نمیزنه،ک چند ساله باجون ودل زحمت میکشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۱ ۰۰:۰۳

سلام پدرمن ۳۰ سال خدمتگذار آموزش پرورش بود با۹ تا فرزندهمه درس خوندن ولی یکی رابه جاش استخدام نکردن واقعا ظلم