• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050704003
  • خبرنگار : 50405

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید با تمام دنیا بر اساس اصل حکمت، عزت و مصلحت ارتباط برقرار کنیم

باید با تمام دنیا بر اساس اصل حکمت، عزت و مصلحت ارتباط برقرار کنیم

ایسنا/خراسان رضوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به غیر از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با تمام دنیا بر اساس اصل حکمت، عزت و مصلحت و طبق منافع مشترک ارتباط برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام مجید انصاری شامگاه ششم مرداد در مراسم تجلیل از ستادهای امید و اعتدال خراسان مسعود پزشکیان که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، ضمن عرض تبریک بابت پیروزی ملت در انتخابات، اظهار کرد: خداوند با تدبیر خود، در هنگامه یاس و ناامیدی روزنه‌ای از امید بر روی ایران گشود و با اراده مردان و زنان بزرگ، یک بار دیگر یادآور شد که انقلاب ما انقلاب مردم بود و این ملت بودند که با انقلاب خویش تاریخ‌سازی کردند.

وی افزود: باری دیگر خداوند به ما یادآور شد که این مردم بودند که ایران را در سال ۵۷ از استبداد و وابستگی نجات دادند و این مکتب امام بود که از نخستین روز پیروزی، بر حق اساسی ملت در تعیین سرنوشت خود پافشاری کرد. امام(ره) از چنان محبوبیتی در بین مردم برخوردار بود که اگر در سال ۵۷ اعلام می‌کرد نظام‌ جمهوری اسلامی را برای کشور برگزیده، مردم می‌پذیرند، اما می‌دانست که تسلط بر سرنوشت حق الهی مردم است و باید در کشور نهادینه شود. لذا دستور همه‌پرسی اصل نظام را داد و مردم این نظام را برگزیدند و قانون اساسی به عنوان عهدنامه ملت با حاکمان، با رای مردم تایید شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در کشور انتخابات‌های پرشکوهی داشتیم، عنوان کرد: اما متاسفانه از مقطعی عده‌ای که از اندیشه امام مبنی بر مردم‌سالاری فاصله گرفته بودند، به سمت قیم‌مآبی حرکت و تصور کردند مردم افراد نابالغی هستند که برای انتخاب نیاز به قیم و تعیین فیلتر دارند. نتیجه این شد که با تفاسیر نادرست از قانون اساسی یا تصویب قوانین ناکارآمد در مجلس، گام به گام به سمت محدودیت در برگزاری انتخابات رفتیم. این رویه، ناسپاسی نسبت به امام(ره) بود. طبیعتا این مسیر به بی‌اعتمادی مردم نسبت به کارآمدی صندوق رای انجامید و از چند انتخابات گذشته شاهد کاهش در نرخ مشارکت بودیم.

انصاری ادامه داد: اما ملت ایران مردمی هوشمند و وفادار به آرمان‌های اساسی انقلاب هستند. خوشبختانه در انتخابات اخیر با راهگشایی‌های‌ صورت‌گرفته و تحلیل شرایط، تغییر رویه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه درسی که از خانواده امام حسین(ع) گرفتیم این بود که در هیچ شرایطی حق ناامیدی از امکان تغییر را نداریم، گفت: آیا ممکن است صحنه‌ای دشوارتر از صحنه اسارت اهل بیت پیش بیاید؟ حضرت زینب در چنین شرایطی ناامید نشد و با روشنگری‌های خود کوفه را دگرگون کرد. همین کار را امام سجاد در شام کرد؛ شهری که ۴۰ سال تحت آموزش‌های خاندان ابی‌سفیان بود و حداقل ۲۰ سال افراد دین‌فروش و دنیاپرست در این شهر علیه امام علی(ع) تبلیغ کرده بودند. این نشان می‌دهد ما هرگز حق ناامیدی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دکتر پزشکیان با اراده ملت ایران و نقش‌آفرینی رهبری انتخاب شد، افزود: مردم و جوانان خصوصا در مرحله دوم به توصیه‌های دلسوزانه حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی گوش کرده و در انتخابات حضور یافتند. همچنین با علم و اطلاع می‌گویم همان طور که دکتر پزشکیان گفت، اگر ورود رهبر انقلاب نبود، فردا آقای پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تنفیذ نمی‌شد.

انصاری اضافه کرد: پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، دولت جدید مستقر می‌شود؛ با دنیایی از مشکلات و دنیایی از اعتماد و امید. امروز ایران به لحاظ هرم سنی جوانان تحصیل‌کرده ظرفیت بزرگی دارد. این ظرفیت در خدمت دولت جدید است. دولت در گام اول ان‌شاءالله با حمایت رهبری و با درایت تیمی که برای سیاست خارجی تعیین می‌شود، برای برداشتن تحریم‌ها تلاش خواهد کرد. تحریم‌ها بر تار و پود زندگی مردم پیچیده و آنان را کلافه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ما باید به سیستم بانکی جهانی بپیوندیم. مگر می‌شود کشوری ۸۵ میلیون نفری را با سیاست انتقال پول چمدانی اداره کرد. کاسبان تحریم باید برای ادامه درامد خود فکر دیگری کنند. می‌دانم تلاش می‌کنند تحریم‌ها ادامه یابد، زیرا آنچنان بهره‌مند شده‌اند که قابل محاسبه نیست. به علاوه باید به غیر از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با تمام دنیا از آمریکا تا چین و از روسیه تا اتحادیه اروپا، بر اساس اصل حکمت، عزت و مصلحت و طبق منافع مشترک ارتباط برقرار کنیم؛ خصوصا ارتباط با همسایگان که از اهمیت بالایی برقرار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حوزه سیاست داخلی نیز باید اعتماد به جوانان و زنان و به میدان آوردن ظرفیت‌های آنان را در دستور کار قرار دهیم، گفت: زنان جامعه ما فرهیخته اند و باید در سطوح مختلف مدیریتی از آنان استفاده شود. رفع موانع مردم‌سالاری و رفع موانع انتخابات آزاد و بسترسازی برای فعالیت تمام اقشار از جمله اقدامات فوری در حوزه سیاست داخلی است.

انصاری تاکید کرد: از فردا دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور کل ملت ایران است و از همین جا به همه مردم و حتی کسانی که به دکتر جلیلی رای داده‌اند، عرض می‌کنم همه باید برای پیروزی دولت منتخب تلاش کنیم. هیچ جناحی قابل حذف از کشور نیست و اساسا اصلاح‌طلبی با انحصارطلبی در تضاد است. البته که مبنای برنامه‌ها تحول‌خواهی است و باید کسانی سر کار بیایند که به برنامه‌های رئیس‌جمهور پایبند اند، اما دوران رقابت تمام و دوران رفاقت آغاز شده و از تمام طرح‌ها استقبال می‌کنیم. همسایگان ما به سرعت در حال پیشرفت اند و ما نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم و باید موانع توسعه کشور را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha