• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403050603949
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان:

نیاز سالانه استان زنجان به ساخت مسکن، ۱۲ هزار واحد است

نیاز سالانه استان زنجان به ساخت مسکن، ۱۲ هزار واحد است

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: نیاز سالانه استان زنجان به مسکن ۱۲ هزار واحد است اما با توجه به اینکه طی چند سال، ساخت مسکن مسکوت ماند این نیاز بیشتر شده است.

جعفر قزوینیان امروز (شنبه ۶ مرداد ماه) در نشست خبری با بیان اینکه در کنار کارهای روزمره و سیاست‌های سازمانی که وزارت راه‌وشهرسازی دارد، بحث نهضت ملی مسکن یک وظیفه سنگین‌تری را بر دوش راه‌وشهرسازی استان‌ها اضافه کرده است، عنوان کرد: ساخت یک میلیون واحد در جهار سال جز سیاست‌های بالادستی راه‌وشهرسازی است که این امر به نوعی در استان‌ها نیز خود را نشان می‌دهد که خوشبختانه راه‌ و شهرسازی استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است.

 وی با اشاره به اینکه اقدامات مربوط در زمینه نهضت ملی مسکن در زنجان توسط همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال پیگیری است، اظهار کرد: به دلیل نبود کارگر هیچ پروژه‌ای در زنجان تعطیل نشده است.

او با توضیح اینکه اجرای همه پروژه‌ها دچار تاخیر هستند، تصریح کرد: با کمک همه دستگاه‌های اجرایی با تمام توان ساخت و تکمیل پروژه های حوزه مسکن را پیش خواهیم گرفت.

قزوینیان با اشاره به اینکه اداره‌کل راه‌ و شهرسازی با توجه به ماموریت‌ها و وظایف سازمانی که بر عهده دارد نسبت به برخی از ادارات مسئولیت‌های سنگین‌تری دارد، عنوان کرد: عملکرد خوب یا بد این دستگاه اجرایی در جامعه اثرگذاری خواهد داشت.

او با توضیح اینکه با توجه به شهادت رئیس‌جمهور بسیاری این سوال را می‌پرسند که سیاست مسکن چگونه تداوم خواهد داشت، متذکر شد: اطمینان می‌دهیم که با این سرعت و همتی که آغاز شده مطمئناً این سیاست ادامه‌دار خواهد بود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم انجام شده و امکان این نیست که به عقب بازگردیم؛ مسکن و ضرورت احداث آن یکی از نیازهای مشهود در کشور است که این مسیر با توان و قدرت بیشتر و تجربه افزون‌تر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در همین یک ماه گذشته با توجه به ساختاری که در حوزه نهضت ملی مسکن در راه‌ و شهرسازی استان وجود دارد بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته اقدامات جدی‌تری را نسبت به ماه‌های گذشته داشتیم، تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرای کشور است که سهم زنجان از این طرح ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد است.

او با بیان اینکه از این تعداد واحد شهری ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد و ۲۰ هزار واحد نیز روستایی است، افزود: ۲۷ هزار واحد حمایتی در بین ۴۸ هزار واحد داریم که از این تعداد ۲۰ هزار واحد عملیاتی شده و مراحل مختلف را می‌گذراند و متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۷۰ درصد است.

قزوینیان با یادآوری اینکه ۷ هزار واحد حمایتی در استان هنوز عملیاتی نشده است، اذعان کرد: دلیل این امر نیز تأمین نشدن زمین است که در این حوزه نیز فعالیت‌های چشمگیری طی سال گذشته و امسال انجام شده است.

وی در ادامه گریزی به وضعیت آزاد راه زنجان _ قزوین زد و یادآور شد: طی یک و نیم سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمان‌کارهای مختلف بسته شد که خوشبختانه با سرعت بسیار خوبی روکش آسفالت در حال انجام است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه نیاز سالانه استان زنجان به مسکن ۱۲ هزار واحد در سال است اما با توجه به اینکه در چند سال ساخت مسکن مسکوت ماند این نیاز بیشتر شده است، افزود: انباشت یا احتکار مسکن به آن صورتی که در کشور وجود دارد در زنجان نیست.

وی با یادآوری اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی خواهد بود، گفت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی مشخص شده و در محلات با هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن در محل اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان و محل طرح‌ها، ادامه داد: ثمره برگزاری این نشست‌ها نیز این بوده است که مشکلات هر طرح به صورت جداگانه رصد و پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه نسبت به اجرای سریع طرح‌ها و تحویل به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی هستیم، ادامه داد: در زمان‌بندی انجام شده، افتتاح طرح‌ها با سازندگان و پیمانکاران در استان قطعی شده تا خرداد سال آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می‌شود و بیشترین واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن نیز در سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع تفاوت‌های قیمتی در مسکن ملی، گفت: قیمت تمام شده طرح‌های نهضت ملی مسکن با توجه به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوک‌ها و واحدهای طرح شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha