• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050603923
  • خبرنگار : 50589

رئیس هیات اسکی و ورزش های زمستانی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تبریز میزبان مرحله اول لیگ بین‌المللی رولر اسکی

تبریز میزبان مرحله اول لیگ بین‌المللی رولر اسکی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات اسکی و ورزش های زمستانی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مرحله اول لیگ بین‌المللی رولر اسکی به میزبانی تبریز خبر داد.

محمدحسین فوطه‌بافان، روز شنبه در نشست خبری مرحله اول لیگ بین المللی رولر اسکی (انتخابی مسابقات آسیایی) اظهار کرد: مرحله اول این رقابت‌ها ۹ و ۱۰ مردادماه در ماده اسپرینت (۲۰۰ متر) به میزبانی آذربایجان شرقی در پارک باغشمال تبریز برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: بیش از ۵۵ ورزشکار از ۱۲ استان کشور تا این لحظه برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

او بیان کرد: تیم‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، البرز، همدان، خراسان رضوی، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، لرستان، زنجان، مرکزی و مازندران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

فوطه‌بافان افزود: مرحله دوم لیگ بین‌المللی رولر اسکی نیز در رشته ۱۵ کیلومتر، ۱۳ و ۱۴ مرداد در رشت پیگیری خواهد شد. مرحله سوم این رقابت‌ها در بخش ۱۵ کیلومتر کلاسیک به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

رئیس هیات اسکی و ورزش های زمستانی آذربایجان‌شرقی گفت: رولر اسکی بیشتر به عنوان یک میان رشته‌ و مکمل شناخته می‌شود. این رشته اخیراً در فدراسیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در بازی های المپیک هم شاهد حضور رشته هستیم. این رشته مکمل رشته آلپاین صحرا نوردی زمستانی است.

او ادامه داد: جزو برترین‌های این رشته در کشور هستیم و سال گذشته چند تن از ورزشکاران‌ استان به بازی های زمستانی کره جنوبی اعزام شدند.

فوطه بافان تاکید کرد: تبریز منطقه کوهستانی است و برای انتخاب مکان برای برگزاری این مسابقات دچار مشکل شدیم. البته کمبود زمین صاف با آسفالت ایده‌آل هم در این امر دخیل بود.

رئیس هیات اسکی و ورزش های زمستانی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: امیر محمد ابولحسن زاده، اتابک عظیمی نسب، امیرحسین شاهمیر، مانی بابایی و آراد انصارین تیم مردان و پرستو آبسالان، فائزه ابولحسن زاده، ایلیا آهن خواه اسامی تیم زنان استان در این رقابت‌ها را تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایسنا، او در رابطه با مشکلات پیست اسکی سهند گفت: این پیست تا اواخر اردیبهشت ماه امسال مورد استفاده قرار گرفت‌. با یکسری مشکلات در این پیست مواجه هستیم که اصلی‌ترین چالش، مناسب نبودن جاده منتهی به این پیست است.

فوطه‌بافان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در رابطه با چالش های پیست اسکی سهند گفت: جاده این پیست به آسفالت مناسب نیاز دارد و رسانه‌ها خیلی بهتر می‌توانند این مشکلات را به گوش مسئولین برسانند.

او بیان کرد: امیدواریم یک سرمایه‌گذار برای اداره پیست اسکی سهند پا پیش بگذارد؛ اما تا آن زمان امورات بازسازی پیست را به صورت موازی پیش می‌بریم.

رئیس هیات اسکی و ورزش های زمستانی استان مطرح کرد: نبود زمین تمرین هاکی روی یخ یکی دیگر از چالش های پیش روی ورزشکاران استان است. ورزشکاران هاکی روی یخ تبریز در سالن تمرین می‌کنند و روی یخ مسابقه انجام می‌دهند که منصفانه نیست. شهرداری این می‌تواند یک پیست مناسب برای هاکی روی یخ طراحی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha