• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050603856
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس

موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم

موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی وسعت دو شهرستان بهار و کبودراهنگ، گفت: بنده موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم و امیدوارم که در مجلس جدید طرح جدیدی در این رابطه ارائه شود و با این طرح تلاش می‌کنیم اسم حوزه انتخابیه خود در لیست قرار بگیرد.

فتح الله توسلی شنبه ششم مرداد در نشست با خبرنگاران شهرستان کبودراهنگ، درباره وضعیت شرکت علیصدر و مزایده صورت گرفته، اظهار کرد: شرکت علیصدر از سال۱۳۷۰ در غار علیصدر مستقر شده  و سه دهه است که هیچ کسی هم پاسخگو به عملکرد آن نبوده و اکنون چندین پرونده در دیوان عدالت، محاکم قضایی و دیوان محاسبات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت علیصدر در مجلس مطرح و تصویب شد، افزود: حدود ۲۰ هزار صفحه سند  مطالعه و ۱۶۰ صفحه به کمیسیون ارسال و  گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شد و پس از  رأی گیری پرونده علیصدر به قوه قضاییه ارجاع شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: تخلفات گسترده‌ای در حوزه‌های اعطای وجوه، تخریب منابع و... صورت گرفته و تعدادی از مدیران وقت اعم از استانداران و معاونین استانداری و .. احصا شده و پرونده در حال تکمیل است.

توسلی بیان کرد: طبق قانون، شرکت علیصدر نمی‌تواند در مزایده شرکت کند و همچنین برای اصلاح امکان گردشگری، بندی را در برنامه هفتم توسعه آوردیم که کلیه در آمدهای مراکز گردشگری و تاریخی به خزانه واریز شود و صدرصد در همان منطقه هزینه می‌شود.

همه پروژه‌های نیمه‌تمام نوسازی مدارس فعال می‌شوند

توسلی در ادامه از فعال شدن همه پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس شهرستانهای بهار و کبودراهنگ خبر داد و گفت: در حوزه نوسازی مدارس توانستیم بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که در این رابطه  تک تک پروژه‌های آموزش و پرورش  شهرستانهای بهار و کبودراهنگ رصد شده  و با این میزان اعتبار  همه پروژه‌های نیمه‌تمام نوسازی مدارس این دو شهرستان فعال می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه مخابرات و ارتباطات اقدامات ارزشمندی در سطح هر دو شهرستان بهار و کبودراهنگ صورت گرفته که برای  پروژه های مختلف این حوزه در این دو شهرستان اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد تومان  هزینه شده است.

توسلی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولین شهرستان منجر به توسعه شهرستان می شود، گفت: در حوزه راهداری این دو شهرستان با پیگیری لازم افزون بر ۲۰۰  میلیارد تومان پروژه تعریف و انجام شده و یا اینکه درحال انجام است .

وی اظهار کرد: در حوزه سلامت علاوه بر اورژانس، درمانگاه تأمین اجتماعی  کبودرآهنگ با ۵۵  میلیارد تومان اعتبار  در حال ساخت است.

توسلی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ منطقه ای کشاورزی است و کمبود سردخانه و سیلو  در منطقه کاملا محسوس است و باید احداث آن در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی ۹۵ درصد اراضی شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است اما باید  با تسهیل روند ، تسهیلاتی پرداخت شود تا سیستم‌های  مستهلک و فرسوده نوسازی و  بازنگری مجدد شده و با این اقدام مانع  اتلاف آب وانرژی  منطقه شویم .

مرمت قنوات شهرستان کبودراهنگ در اولویت کار قرار گرفته شده است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ افزود: بحث قابل توجهی از قنوات در سطح شهرستان نیاز به لایروبی دارد که علاوه بر تأمین آب قنات در موضوعات زیستی و حفاظت از خاک موثر است که متأسفانه بخاطر خشکسالی خیلی از قنوات دچار آسیب شدند  که مرمت آنها در اولویت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اعتباراتی  که جذب شد درسال گذشته در مجموع ۱۸  رشته قنات در کبودراهنگ لایروبی شد ضمن اینکه  در سال‌جاری نیز اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص یافته است.

توسلی با اشاره به پلمپ برخی چاه‌های غیر مجاز، بیان کرد: متأسفانه به شدت با کمبود آب مواجه هستیم و منطقه فوق ممنوعه است و از طرفی هم  کشاورزان با توجه به کشت‌هایی که انجام دادند دچار مشکل شدند ولی باید شرایط کم آبی را پذیرفت و برای عبور از این بحران همکاری کرد و اداره منابع آب نیز باید در اعلام اخطارها ترتیب مناسبی داشته باشد و مراقبت شود که  به کشاورزان اجحاف نشود.

نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار  اخیر ایشان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند نکته کلیدی و طلایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند که در برون رفت از شرایط کنونی موثر است، ایشان  بر وحدت و همدلی بین قوا تاکید داشتند، همه باید پاسخگو بوده و به یکدیگر کمک کنیم تا امورات کشور پیش برود و باید یکصدایی واحد از کل ارکان نظام شنیده شود.

توسلی اضافه کرد: به طور قطع  مجلس دوازدهم به دولت چهاردهم کمک خواهد کرد تا با قوت و قدرت امورات را پیش برده و مسائل جامعه را حل کند.

وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش این است که گره گشایی از کار مردم صورت گیرد و در حوزه‌های مختلف، شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ توسعه پیدا کند، گفت: باید از ظرفیت نخبگان و نیروهای توانمند برای ارتقا و توسعه منطقه به نحو احسن استفاده شود.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha