• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050603850
  • خبرنگار : 50294

رئیس جامعه هتلداران استان کردستان:

هزینه ناچیز هتل‌ها برای گردشگران خارجی در شأن ایران نیست

هزینه ناچیز هتل‌ها برای گردشگران خارجی در شأن ایران نیست

ایسنا/کردستان رئیس جامعه هتلداران استان کردستان گفت: در حوزه گردشگری در کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، فردی که در مقام وزیر عهده‌دار مسئولیت وزارتخانه می‌شود، باید در نخستین گام درصدد رفع مشکلاتی برآید که در اولویت قرار دارند.

عبدالحمید حمیدی ۶ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد و فرهنگ یک سرزمین بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کسی که قرار است بر مسند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری بنشیند، باید با این حوزه‌ها آشنا و مرتبط باشد.

حمیدی با بیان این مطلب که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید دلسوز فرهنگ، هنر، تمدن و میراث‌مان باشد، اظهار کرد: حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، حوزه ارتباطی است و فردی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شود، باید بتواند میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف ارتباط و تعامل برقرار کند و از این تعامل و ارتباط‌ها برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی استفاده کند.

رئیس جامعه هتلداران استان کردستان افزود: فردی که وزیر می‌شود باید بتواند به قول‌هایی که می‌دهد عمل کند. ما در گذشته با مسئولانی روبه‌رو بوده‎ایم که قول می‌دادند و عمل نمی‌کردند.

حمیدی دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی را ضروری دانست و عنوان کرد: باید راهکاری در پیش گرفته شود که گردشگران خارجی برای تسهیلاتی که در کشور می‌گیرند، دلار پرداخت کنند. تا زمانی که این مشکل در کشور ما برطرف نشود، اقتصاد گردشگری رشد نمی‌کند. چرا سفر به ایران باید برای گردشگران خارجی تا این اندازه ارزان باشد؟ این در شان گردشگری ما نیست. در حالی که سفر ما به یک شهر کوچک خارجی هزینه‌های بسیار سنگینی دربر دارد! مثلا اگر شما یک شب در یکی از هتل‌های سلیمانه اقامت داشته باشید، دست‌کم باید ۴۰۰ دلار پرداخت کنید اما در ایران یک گردشگر خارجی و یا ایرانی با شبی دو میلیون تومان بهترین خدمات را می‌گیرد! در حالی که کیفیت هتل‌های ایران با سلیمانیه و حتی بعضی از کشورهای اروپایی قابل‌مقایسه نیست.

وی گفت: هم به عنوان کسی که در حوزه هتلداری و سرمایه‌گذاری در این حوزه فعالیت داشته و هم به عنوان یک مرزنشین با مسائل و مشکلات حوزه گردشگری خصوصا گردشگری ورودی آشنا هستم. سال‌هاست که اتباع کشورهای همسایه برای گرفتن خدمات درمانی از کردستان یا کرمانشاه وارد کشور ما می‌شوند اما متاسفانه گاهی با این گردشگران سلامت که مهمان‌های ما هستند، درست برخورد نمی‌شود. با این‌که این‌ها برای ورود به کشور روادید گرفته‌اند اما در بعضی موارد دیده شده که مثلا چون از مرز کرمانشاه وارد ایران شده‌اند، به آن‌ها اجازه ندادند به کردستان هم سفر کنند و یا بالعکس! این موضوع مهمی است و نباید با گردشگران کشور همسایه چنین برخوردی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha