• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403050603820
  • خبرنگار : 50604

چه کسانی می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم استفاده کنند؟

چه کسانی می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم استفاده کنند؟

ایسنا/گلستان مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با اشاره به اینکه مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان از مالیات‌های مشمول تبصره ۱۰۰ در استان گلستان نشان‌دار می‌شود در خصوص شرایط بهره‌مندی از این طرح توضیح داد.

قربان حاجی مشهدی عصر شنبه ۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال گذشته درآمد استان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل جمع‌آوری مالیات بود یعنی بیش از ۹۰ درصد درآمد استان گلستان از محل مالیات تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۳.۵ همت مالیات در استان گلستان جمع‌آوری شود، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چهار ماهه نخست سال جاری باید یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان گلستان وصول می‌شد که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وصول کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از رشد ۲۶ درصدی وصول مالیات در استان گلستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: تاکنون۶۳ درصد مالیات در استان وصول و ۳۷ درصد از درآمدهای مالیاتی در گلستان محقق نشده که رشد درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی و تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به دلیل انتخابات از مهمترین دلایل این درصد از عدم تحقق است.

چه کسانی می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم استفاده کنند؟


حاجی مشهدی میزان مالیات ابرازی مودیان در سال گذشته را ۴۵۰ میلیاردتومان اعلام کرد و افزود: به دلیل تمدید اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی که به ۱۵ مرداد موکول شد نتوانستم این درآمدها را وصول کنیم و از همه صاحبان مشاعل و کسبه درخواست می‌کنیم در فرصت باقی مانده نسبت به ارائه اظهارنامه‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۶ هزار اظهارنامه مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت کردیم، گفت: تا امروز ۳۲ هزار اظهارنامه مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت کرده‌ایم و اکثر مودیان ارائه اظهارنامه را به روزهای پایانی منتهی به ۱۵ مرداد موکول می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۱ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲به میزان ۴۶۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، عشایر و نقاط فاقد دهیاری‌ها واریز کردیم.

حاجی مشهدی میزان عوارض ارزش افزوده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۱۲ ماهه سال گذشته عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان از مالیات‌های مشمول تبصره ۱۰۰ در استان گلستان نشان‌دار می‌شود، گفت: افرادی که میزان فروش سالانه آن‌ها کمتر از ۱۸ میلیارد تومان است و یا اشخاصی که به صورت مشارکتی کار کرده و فروش کمتر از ۳۶ میلیارد تومان درآمد دارند افرادی هستند که می‌توانند از مزایای تبصره ۱۰۰ و نشان‌دار کردن مالیات استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۱۳:۲۱

منی که از خانه واز مغازه مستاجر هستم آیا مالیات به من تعلق می گیردحتی هیچ گونه وسیله نقلیه ایی هم ندارم لطف جواب بدهید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۲۱:۵۷

بله بستگی به درامدتان دارد