• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403050603791
  • خبرنگار : 71661

چرا آمریکا خونریز منفور را دعوت کرد؟

چرا آمریکا خونریز منفور را دعوت کرد؟
تظاهرات یهودیان اراضی اشغالی علیه نتانیاهو

نتانیاهو دشمن تمام کسانی است که برای جان انسان‌ها ارزش قائل هستند. او موجب شهادت ده‌ها هزار فلسطینی در غزه شده و یهودیان اراضی اشغالی هم از دستش به ستوه آمده‌اند. دعوت کنگره آمریکا از این چهره فریب‌کار و خونریز، مایه بی‌آبرویی این کنگره و تمامی قانون‌گذاران آن است.

به گزارش ایسنا، «تامار گلزرمن» فعال ضدجنگ یهودی ساکن آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه گاردین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را چهره‌ای منفعت‌طلب و خونخوار توصیف کرده که کنگره آمریکا با دعوت از او برای سخنرانی، مایه شرمساری خود شده است.

بخش بزرگی از جهان نتانیاهو را دشمن مسلمانان و یهودیان و تمام کسانی می‌دانند که برای جان انسان‌ها ارزش قائل هستند. او چهره‌ای است که اغلب به‌عنوان مقصر اصلی در عملیات «طوفان الاقصی» شناخته می‌شود. گلزرمن با این مقدمه، افزوده است: «اینکه نتانیاهو با وجود ده‌ها هزار کشته در غزه و بدون هیچ چشم‌اندازی از توافق تبادل اسرا در کنگره آمریکا سخنرانی کرد، مایه رسوایی و بی‌آبرویی کنگره و تمامی قانون‌گذارانی است که در این جلسه حاضر شدند.»

گلزرمن می‌گوید: با آغاز سخنرانی نتانیاهو، قانون‌گذاران آمریکایی باید سالن را ترک می‌کردند، نه اینکه او را ایستاده تشویق کنند! فارغ از تمام دلایل اخلاقی آشکار برای این امر، اساساً گفتگو با نتانیاهو بیهوده است، زیرا تنها به افزایش فریب و دغل‌بازی منجر می‌شود. سخنرانی نتانیاهو سرشار از دروغ بود، از تعداد کشته‌ها در جنگ غزه گرفته تا ادعاهایی که درباره تلاش‌هایش برای آزادسازی اسرا مطرح کرد. بااین‌حال، حاضران در کنگره آمریکا به شکلی باورنکردنی به تشویق او ادامه دادند.

چرا آمریکا این خونریز نامحبوب را دعوت کرد؟
نتانیاهو در کنگره آمریکا مورد تشویق برخی از قانونگذاران قرار گرفت

نتانیاهو که در کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد، در اظهاراتی که بویی از صداقت نداشت، گفت در تاریخ جنگ‌های شهری، جنگ غزه یکی از پایین‌ترین میزان تلفات غیرنظامی را داشته است! اظهاراتی که خشم شدید جامعه بین‌المللی را در پی داشت. گرچه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در کنگره آمریکا با تشویق ایستاده بسیاری از حاضران مواجه شد، اما تقریباً نیمی از اعضای دموکرات کنگره ایالات متحده این سخنرانی را تحریم کرده و در جلسه شرکت نکردند.

در گزارش رسانه انگلیسی آمده است، اگر هم بناست گفت‌وگویی با نتانیاهو انجام شود، تنها باید یک سوال از او پرسید: آیا مرتکب قتل شده‌ای یا نه؟ مسئله، مسلمانان و یهودیان ساکن اراضی اشغالی نیست؛ مسئله در واقع غیراخلاقی بودن کسب منفعت از جنگی است که نتانیاهو آغازگر آن بوده و حالا ضمن نفی شهادت ده‌ها هزار فلسطینی در غزه، برای یهودیان اراضی اشغالی اشک تمساح می‌ریزد.

نتانیاهو در خون غرق شده است. او نه‌تنها مسئول جان ده‌ها هزار شهید و مجروح و میلیون‌ها آواره فلسطینی است، بلکه با نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی پیش از وقوع عملیات طوفان الاقصی، مسئولیت کشته‌شدن صهیونیست‌ها هم با شخص نتانیاهو است. خون، قوت غالب نتانیاهو است، خونریزی او را سرپا نگه می‌دارد.

تامار گلزرمن، نتانیاهو را یک دروغگوی بالفطره توصیف کرده که وعده‌هایش هرگز محقق نخواهد شد و با تعهدات دروغین، به دنبال کسب منافع شخصی است. او نتانیاهو را مسئول آزاد نشدن اسرای صهیونیستی معرفی کرده که حماس در عملیات طوفان الاقصی با خود به غزه آورد. به گزارش گاردین، نتانیاهو نه‌تنها با نپذیرفتن توافقنامه تبادل اسرا موجب به خطر انداختن جان آن‌ها شده، بلکه در برخی موارد با حملات خود به مکان‌هایی در غزه که اسرا نگهداری می‌شوند، آن‌ها را کشته است.

چرا آمریکا این خونریز نامحبوب را دعوت کرد؟
شهادت کودکان در بمباران مدرسه‌ای در غزه

نویسنده این مقاله می‌گوید، از سال ۱۹۹۶ که در پی ترور «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به قدرت رسید، او و خانواده‌اش زندگی را به کام ساکنان اراضی اشغالی تلخ کرده‌اند. گلزرمن خون اسحاق رابین را هم تا حدی به گردن نتانیاهو دیده و او را مسئول فراموشی گفتمان راهکار ۲ دولتی می‌داند. در این گزارش آمده است: «تنها نتیجه انتقام، انتقام متقابل است و خودمختاری فلسطینیان نه‌تنها یگانه راهکار برای پایان بخشیدن به این چرخه خشونت، بلکه یک ضرورت اخلاقی است.»

گاردین با اشاره به اینکه پیش از آغاز جنگ غزه نیز صدها هزار نفر یهودیان ساکن اراضی اشغالی علیه ناکارآمدی کابینه نتانیاهو تظاهرات می‌کردند، اظهار می‌کند که امروز هم این افراد هرشب برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا در خیابان هستند، بازداشت می‌شوند و مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند.

نویسنده یهودی این گزارش که زاده اراضی اشغالی است، در انتهای این مقاله با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد یهودیان ساکن اراضی اشغالی خواستار استعفای نتانیاهو هستند، می‌گوید: «نتانیاهو به معنای واقعی کلمه سخنگو و نماینده ما نیست و کنگره هرگز نباید به سخنان او گوش می‌داد، چه برسد به اینکه تشویقش کند. شرم بر شما!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha