• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403050603708
  • خبرنگار : 50184

دبیر فدراسیون ژیمناستیک:

برنامه داریم ژیمناستیک در المپیک ۲۰۲۸ بصورت تیمی شرکت کند

برنامه داریم ژیمناستیک در المپیک ۲۰۲۸ بصورت تیمی شرکت کند

ایسنا/کرمانشاه دبیر فدراسیون ژیمناستیک به کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا در المپیک ۲۰۲۸ به صورت تیمی شرکت کنیم.

محسن سلیمانی، امروز (ششم مرداد) در مجمع انتخابات هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه، با اشاره به کسب تاریخی سهمیه المپیک توسط ژیمناستیک ایران، اظهار کرد: برای المپیک پاریس ژیمناستیک کشورمان پس از ۶۰ سال توانست صاحب یک سهمیه شود و یک نماینده در این آوردگاه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه تا پیش از سال ۱۳۹۶ هیچکس از داوران، مربیان و دست اندرکاران ژیمناستیک کشور حتی نمی‌دانستند که روال کسب سهمیه المپیک چگونه است، افزود: همان زمان که وارد فدراسیون شدم در اولین گام جزوه‌ای ۸۹ صفحه‌ای مربوط به نحوه کسب سهمیه المپیک را ترجمه کرده و برنامه ریزی‌ها را برای حضور ژیمناستیک کشورمان در المپیک آغاز کردیم. 

وی تاکید کرد: آن زمان عمده سرمایه‌گذاری ما برای کسب سهمیه المپیک روی سعیدرضا کیخا و محمدرضا خسرو نژاد بود که البته  امیدواری برای کسب سهمیه توسط کیخا بیشتر بود، اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم کسب امتیازات لازم در مسابقات نتوانست به المپیک توکیو راه پیدا کند. 

سلیمانی اضافه کرد: با پایان همه گیری بیماری کرونا، برای المپیک پاریس سرمایه گذاری خود را روی مهدی احمدکهنی و مهدی الفتی قرار دادیم. هرچند که شرایط مهدی احمد کهنی در دارحلقه بسیار خوب بود و انتظار می‌رفت که سهمیه المپیک را کسب کند، اما فدراسیون وقت وضعیت خوبی نداشت و به ۱۴ نامه‌ای که سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) به فدراسیون ارسال کرده بود، پاسخ نداده بودند و همین کوتاهی‌ها باعث شد تا این ورزشکار تنها به علت پر نکردن فرم‌های دوپینگ دو سال محروم شود. 

وی ادامه داد: در نهایت مهدی الفتی توانست در رشته پرش خرک سهمیه المپیک را کسب کند و همین که یک ورزشکار کشورمان در رشته ژیمناستیک توانست به المپیک اعزام شود، بسیار ارزشمند بود. 

سلیمانی با بیان اینکه حضور یک ورزشکار از رشته ژیمناستیک باعث شده تا برای المپیک بعدی توقع از این رشته بالاتر برود، عنوان کرد: به همین دلیل ما از هم اکنون برنامه ریزی‌های خود را با تشکیل ستاد راهبری المپیک ۲۰۲۸ و با تمرکز روی دو شاخه هنری مردان و ترامپولین آغاز کرده‌ایم و  طبق برنامه ریزی‌ها تلاش می‌شود که ایران در دوره بعدی رقابت‌های المپیک به صورت تیمی شرکت کند و باید جزو ۱۲ تیم اول دنیا قرار گیریم. 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: زمانی کسب یک مدال جهانی و حتی آسیایی برای  ژیمناستیک ایران آرزو بود، اما اکنون کسب مدال در آسیا برای ما به خاطره تبدیل شده است. 

وی اضافه کرد: در اردیبهشت امسال مسابقات آسیایی ژیمناستیک جوانان برگزار شد که علیرغم اینکه ما دو ورزشکار مهم خود یعنی مهدی احمد کهنی و مهدی الفتی را به این مسابقات اعزام نکردیم و از طرفی فدراسیون نیز درگیر برخی حواشی و برگزاری انتخابات بود، ورزشکاران ما در شاخه هنری یک مدال طلا و دو برنز و در شاخه ترامپولین نیز یک طلا و یک نقره کسب کردند. 

سلیمانی به رشد قابل توجه ورزشکاران رشته ژیمناستیک در سالهای اخیر نیز اشاره‌ کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در این رشته داریم که نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته  که این رشد به دلیل برگزاری منظم مسابقات، رقابت‌های لیگی و فعال شدن همه شاخه ها بوده‌است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز روی رشته‌های المپیکی و توجه به بخش بانوان در اولویت‌های فدراسیون قراردارد، عنوان کرد: سابقا بانوان ما به دلیل داشتن حجاب امکان حضور در رقابت‌های جهانی رشته‌های آکروژیم و ترامپولین را نداشتند، لذا ما این موضوع را با فدراسیون جهانی در میان گذاشتیم و آنها نیز پذیرفتند که تغییراتی در قوانین این رشته‌ها بوجود بیاورند تا بانوان با حجاب نیز امکان حضور در رقابت‌ها را پیدا کنند و از سال ۲۰۲۵ بانوان محجبه هم می‌توانند در این رشته‌ها مسابقه بدهند. 

دبیر فدراسیون در ادامه به مشکلات ژیمناستیک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهید که این مشکلات از بین برود، باید شایسته سالاری را در دستورکار قرار دهید. 

وی تاکید کرد: زمانی کرمانشاه در شاخه‌های آکروژیم، ریتمیک و ترامپولین دارای ورزشکاران خوبی بود، اما متاسفانه امروز علیرغم وجود امکانات، ورزشکار چندانی در این رشته‌ها ندارد. 

ژیمناستیک کرمانشاه می‌تواند میزبان مسابقات کشوری باشد

به گزارش ایسنا، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تقویت رشته ژیمناستیک در استان، گفت: متاسفانه این رشته فعالیت چندانی در شهرستان‌ها ندارد، لذا فعالسازی هیات‌های شهرستانی به عنوان بازوان اجرایی هیات استان باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد. 

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه این رشته، رشته‌ای المپیکی به شمار می‌رود، بنابراین برنامه‌های استعدادیابی در آن نیز باید با قوت هرچه بیشتر در سطح استان برگزار شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: برای تقویت این رشته باید مربیانی قوی در آن مشغول به کار باشند، لذا برگزاری دوره‌های مربیگری و ارتقاء دانش افزایی آنها باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه ژیمناستیک کرمانشاه می‌تواند میزبانی مسابقات مختلف را برعهده بگیرد، گفت: از طرفی برای کمک به رشد بیشتر این رشته همه جامعه ژیمناستیک استان باید با هم همکاری و همیاری داشته باشند. 

وی به رئیس جدید هیات ژیمناستیک استان نیز توصیه کرد که از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان این رشته استفاده کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha