• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050603567
  • خبرنگار : 90057

رویترز: روسیه با پهپادهای جدید مراکز نظامی اوکراین را هدف می‌گیرد

رویترز: روسیه با پهپادهای جدید مراکز نظامی اوکراین را هدف می‌گیرد

ارتش اوکراین می‌گوید که روسیه در یک عملیات ایذایی شروع به استفاده از پهپادهای جدید و ارزان قیمت در حملات دوربرد خود به اوکراین کرده تا بتواند دفاع هوایی را شناسایی و از هر گونه آسیب فیلمبرداری کند.

به گزارش ایسنا، این مقام به رویترز گفت: دو نوع جدید پهپاد که روسیه در پنج حمله پهپادی در دو تا سه هفته گذشته از جمله حمله شبانه روز پنجشنبه از آنها استفاده کرده، از موادی مانند پلاستیک فوم و تخته سه‌لا تولید می‌شوند. یکی از آنها یک دوربین و یک سیم کارت تلفن همراه اوکراینی برای ارسال تصاویر به ارتش روسیه دارد.

آندری چرنیاک، سخنگوی سازمان جاسوسی ارتش اوکراین، گفت: آنها مشخص می‌کنند که گروه‌های متحرک ما و تسلیحات و مسلسل‌هایی که می‌توانند آنها را نابود کنند، در کجا قرار دارند.

جزئیات گزارش نشده قبلی از چرنیاک شواهد دیگری از تلاش روسیه برای تطبیق تاکتیک‌های خود و آزمایش فناوری جدید برای دستیابی به برتری در حملات روزانه موشکی و پهپادی خود به شهرها و زیرساخت‌های اوکراین نشان می‌دهد.

اوکراین، که از غرب برای ارائه دفاع هوایی بیشتر برای دفع حملات هوایی روسیه به تاسیسات برق خود از ماه مارس درخواست کرده است، سخت تلاش می‌کند تا مکان‌های سامانه‌های دفاع هوایی خود را پنهان کند.

چرنیاک گفت: پهپادهای دوربین‌دار جدید روسی، مواد منفجره حمل نمی‌کنند، اما شباهت زیادی به پهپادهای معمولی روس‌ها دارند و با گروه‌هایی از آنها پرواز می‌کنند. دومین نوع جدید پهپاد حاوی هیچ ماده منفجره نیست یا حامل میزان بسیار کوچکی است و به عنوان یک طعمه استفاده می‌شود. از آنجایی که عملاً  از روی زمین نسبت به یک پهپاد تهاجمی و معمولی قابل تشخیص نیست، به سمت آن شلیک می‌شود و به این ترتیب مکان قرارگیری سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین آشکار می‌شود.

او گفت که پهپادهای جدید با وجود برد بلندشان، احتمالاً هر کدام ۱۰ هزار دلار قیمت دارند که تولید آنها را بسیار ارزان‌تر از موشک‌های پدافند هوایی می‌کند.

به گفته وی پهپادها همچنین می‌توانند در ارتفاع ۱۰۰۰ متری (۳۰۰۰ فوت) پرواز کنند که آنها را خارج از برد مسلسل‌ها و تفنگ‌های خودکار قرار می‌دهد.

جنگ اوکراین به عنوان یک میدان آزمایشی برای فناوری جنگ پهپادها عمل کرده است و هر دو طرف به طور گسترده از پهپادهای تهاجمی و شناسایی در میدان نبرد استفاده می کنند.

کی‌یف انرژی را برای تولید پهپادهای داخلی صرف کرده است تا شکاف بین قابلیت‌های خود و مسکو را کاهش دهد و حملات پهپادی دوربرد به اهداف روسیه از جمله پالایشگاه‌های نفت را ترتیب دهد. روسیه می‌گوید از حملات هوایی دوربردش برای تخریب اهداف نظامی اوکراین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha