• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403050603319
  • خبرنگار : 71967

دانشگاه کمبریج به دنبال بازنگری سرمایه‌گذاری با شرکت‌های اسرائیلی

دانشگاه کمبریج به دنبال بازنگری سرمایه‌گذاری با شرکت‌های اسرائیلی

به دنبال برگزاری اردوی اعتراضی چند ماهه دانشجویان، دانشگاه کمبریج انگلیس اعلام کرده است که در سرمایه‌گذاری‌های خود با شرکت‌های مختلف، رویکرد مسئولانه‌تری در پیش خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست آی، مدیریت دانشگاه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: « اتحادیه دانشجویان، جنبش‌های دانشجویی در چندین دانشکده و دانشجویان معترض نسبت به جنگ اسرائیل در غزه، نگرانی خود را نسبت به سرمایه‌گذاری فعلی ما ابراز کرده‌اند. بیشترین تاکید آنها بر روی سرمایه‌گذاری‌های ما با شرکت‌های تسلیحاتی و دفاعی بوده است ». به عنوان بخشی از این بازنگری، وعده داده شد که روش‌های تعریف و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های دفاعی مورد بازبینی و دقت فراوان قرار بگیرد.

این اتفاق پس از آن صورت گرفت که میدل ایست آی در ماه می فاش کرد که « شورای ترینیتی » به عنوان ثروتمندترین شورای کمبریج، رای به واگذاری همه سرمایه‌گذاری‌ها با شرکت‌های تسلیحاتی داد، اما در ادامه تصمیم گرفت این موضوع را به صورت رسمی اعلام نکند.  ترینیتی در ماه می و در پاسخ به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر در این رابطه، از تایید یا رد این موضوع خودداری کرد.

در اوایل ماه می، حدود ۱۰۰ دانشجو در محوطه سبز بیرون دانشکده کینگ تجمع کردند. آنها با برپایی چند خیمه و چادر، از دانشگاه خواستند نسبت به واگذاری شرکت‌های درگیر در جنگ اسرائیل علیه غزه متعهد شود. این اعتراض مورد حمایت دانشجویان و کارکنان قرار گرفت و به دنبال آن مذاکرات بین دانشگاه و معترضان در اواخر ماه می آغاز شد.

در همین راستا بود که مدیریت دانشگاه اخیرا اعلام کرد که گفتگوهای سازنده‌ای با معترضان داشته است. در نتیجه این مذاکرات، مسئولان دانشگاه همچنین متعهد به تامین مالی دانشگاهیان و دانشجویان فلسطینی برای رفتن به کمبریج شدند و حتی اعلام شد که یک محقق فلسطینی پذیرفته شده تا به زودی با خانواده خود به کمبریج بیاید.

دانشگاه همچنین متعهد به تشکیل کارگروهی شامل نمایندگان دانشجویان شده است که با آن برای بررسی سرمایه‌گذاری‌ها و پیشنهاد اقدامات بعدی همکاری خواهد کرد.  در همین حال، اردوگاه معترضان همچنان به جذب معترضان جدید ادامه می‌دهد. سخنگوی این معترضان در گفتگو با میدل ایست آی گفت که مذاکرات با دانشگاه در مورد دیگر خواسته‌های معترضان ادامه دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha