• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050503174
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان تجاری سازی جهاد دانشگاهی خبر داد

تامین مالی ۳ همتی برای تجاری سازی دانش فنی موجود در جهاد دانشگاهی

تامین مالی ۳ همتی برای تجاری سازی دانش فنی موجود در جهاد دانشگاهی

ایسنا/گیلان رئیس سازمان تجاری سازی جهاد دانشگاهی گفت: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی در سال جاری بنا دارد با تامین مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های جهاد دانشگاهی، بخشی از دانش فنی موجود در جهاد را تجاری سازی کند.

دکتر مسعود ابراهیمی در حاشیه سفر به استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه دو دهه فعالیت سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان(ستفا) در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: بر حسب احساس نیازی که درباره اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها وجود داشت، سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان را در جهاد دانشگاهی راه اندازی کردیم که وظیفه آن کمک به دانش آموختگان دانشگاه برای ورود به بازار کار بود.

وی با بیان اینکه ماموریت های سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به مرور زمان تغییر کرد و گسترش یافت، تصریح کرد: وظایف مرتبط با اشتغال به حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی منتقل و سازمان «ستفا» با یک رویکرد جدیدتر و تخصصی تر تشکیل شد.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی با اشاره به سه فعالیت اصلی ستفا، عنوان کرد: در حوزه ساختارهای نوآوری و فناوری، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و مراکز نوآوری را در سطح کشور راه اندازی کردیم و در حال حاضر سه پارک علم و فناوری و بیش از ۷۰ مرکز رشد و نوآوری داریم.

ابراهیمی پارک های علم و فناوری ستفا را شامل پارک البرز، پارک کرمانشاه و پارک صنایع خلاق فرهنگی دانست و اضافه کرد: یکی از حوزه های تخصصی ستفا مربوط به امور شرکت هاست؛ بعضی از دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی پس از طی مراحل لازم، تجاری سازی و تبدیل به یک شرکت می شود.

وی با بیان اینکه ستفا نظارت بر عملکرد و امور مجامع و هیئت های مدیره این شرکت ها را بر عهده دارد، گفت: ستفا با نگاه ویژه ای به تجاری سازی دانش های فنی تولید شده در درون جهاد دانشگاهی یا بیرون از جهاد دانشگاهی می پردازد و کمک می کند تا این دانش های فنی وارد بازار شوند.

رئیس ستفای جهاد دانشگاهی کمک های این سازمان در حوزه تشکیل شرکت ها را متنوع و متکثر از بازاریابی و بازارسازی و توسعه بازار گرفته تا تامین مالی و کمک به اخذ مجوز و ارائه خدمات و... دانست و خاطرنشان کرد: معاونت تجاری سازی و امور شرکت های ستفا رسیدگی به مسائل شرکت های شکل گرفته را پیگیری می کند و در صورت نیاز در یکی از ساختارهای نوآوری و فناوری مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه ستفا در سال جاری بنا دارد با تامین مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های جهاد دانشگاهی، بخشی از دانش فنی موجود در جهاد را تجاری سازی کند، یادآور شد: مجموعه های درمانی جهاد دانشگاهی که در حوزه ناباروری و درمان های سلولی و سرطانی فعالیت می کنند، توانسته اند این دانش فنی تولید شده در جهاد را به جامعه عرضه کنند و اکنون به عنوان یک بنگاه اقتصادی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ابراهیمی دانش فنی تولید شده در جهاد دانشگاهی را در بخش های پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و... دانست و بیان کرد: ستفا بنا دارد عملیات تجاری سازی دانش فنی را به یک فرایند مشخص و سیستماتیک تبدیل کند تا بتوانیم تعداد بیشتری از دانش های فنی موجود را وارد بازار کنیم.

رئیس ستفای جهاد دانشگاهی از راه اندازی دبیرخانه مالکیت فکری جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این دبیرخانه رسیدگی به امور مالکیت فکری را که جزو کارهای بر زمین مانده بود، دنبال می کند؛ همچنین سامانه جامع ساختارهای نوآوری و فناوری را در ۱۶ مردادماه رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه واگذاری حق بهره برداری از اراضی در پارک های علم و فناوری را از پارک البرز آغاز کردیم، ادامه داد: مقدمات کار در پارک کرمانشاه نیز فراهم شده و در پارک صنایع خلاق نیز در حال آغاز فرایندها هستیم.

ابراهیمی صاحبان ایده اعم از جهادگران و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها را از جمله مخاطبان ستفا دانست و تاکید کرد: حتی افراد عادی دارای دانش فنی و ایده مشخص و توان مالی جهت سرمایه گذاری و شرکت های ارائه دهنده خدمات می توانند به ستفا بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha