• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050503122
  • خبرنگار : 50471

امام جمعه همدان:

کارآمدی شاخصه اصلی انتخاب هیئت دولت باشد

کارآمدی شاخصه اصلی انتخاب هیئت دولت باشد

ایسنا/همدان امام جمعه همدان گفت: رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس در انتخابات هیئت دولت منافع مردم را مقدم بدانند.

آیت الله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی جمعه ۵مرداد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به در پیش بودن مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: رئیس جمهور مسئولیت اجرایی دارد و با توجه به اهمیت مسئولیتش نیاز به تایید شرعی دارد تا حق دخالتش مشروع شود و برگزاری این مراسم یعنی گرفتن مشروعیت تصرف در مال و زندگی مردم و ایجاد الزام و ایجاد قدرت که کشور با آن اداره کند.
 وی افزود: امیدواریم هم‌افزایی و انسجام خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد و رئیس‌جمهور در معرفی وزرا و کابینه‌اش و مجلس شورای اسلامی نیز در تأیید صلاحیت‌ها و رأی اعتماد به وزرا، مصالح مردم و مصالح کشور را مقدم و مورد توجه قرار بدهند.
شعبانی‌موثقی ادامه داد: رئیس جمهور و مجلس در انتخاب هیت دولت باید منافع مردم و کشور را بر منافع  جنایی ترجیح دهند و نمایندگان مجلس به کسانی رای اعتماد دهند که در تعارض منافع مردم و سرمایه‌داران، طرفدار مردم باشند و شاخص‌های بیان شده از سوی رهبری را داشته باشند.
امام جمعه همدان تصریح کرد: در قبال هئیت دولتی که انتخاب می‌شود دولت و مجلس هر دو در پیشگاه الهی و مردم مسئول هستند پس باید بهترین افراد را انتخاب کنند و باید افرادی انتخاب شوند که نگاه‌های سیاسی و جناحی نداشته باشند و کارآمدی شاخصه اصلی آن‌ها باشد.
شعبانی‌موثقی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی نماز جمعه را احیا کرد و در هیچ دوره‌ای از  تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته نماز جمعه با این عظمت و رویکرد برگزار نشده و اینگونه حامی مستضعفان نبوده است.  
وی با بیان اینکه جایگاه اصلی نماز جمعه بعد از انقلاب تحقق پیدا کرد، یادآور شد: این نکته اساسی باید مورد توجه قرار بگیرد که سلوک امام جمعه و روحانیت باید منطبق با سلوک ولایت فقیه باشد و وابستگی سیاسی وکانون‌های قدرت و ثروت برای ائمه جمعه و روحانیت بسیار خطرناک و مضر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر اخیر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا اشاره کرد و گفت: نتانیاهو می‌خواهد حمایت آمریکا را جذب و شاید بنا دارد آمریکا را وارد جنگی کند که خودش درگیر آن است.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: با وجود اینکه آمریکا و اسرائیل منافع مشترک و پیوند نظامی زیادی با هم دارند اما در این سفر اخیر نتانیاهو حدود صدنفر از اعضای این کنگره حاضر نشدند در این نشست شرکت کنند و این نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی در بین افکار عمومی و نخبگان و حتی سیاسیون این کشور علیه رژیم صهیونسیتی شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: قتل‌عام کودکان و زنان بی‌گناه غزه باعث شده که وجدان بشری در دنیا و به ویژه در بین مردم آمریکا بیدار شود و رویکرد تقابل با رژیم صهیونسیتی در آمریکا و در دنیا شکل گرفته است.
 امام جمعه همدان تاکید کرد: آمریکا سرنوشت تلخ جنگ در افغانستان و عراق را تجربه کرده و حتما تمایلی ندارند که خود را وارد این جنگ کند و اگر سیاست‌مداران آمریکا عقل داشته باشند خودشان را هزینه رژیم صهیونسیتی نخواهد کرد.

وی در پایان به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره کرد و گفت: همه این شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و نقش شهدا و مردم استان همدان را در این عملیات غرورآفرین را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha