• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050503014
  • خبرنگار : 71415

مذاکره انگلیس و آلمان درباره تولید سلاح مخصوص هدفگیری موشک‌های اتمی روسیه

مذاکره انگلیس و آلمان درباره تولید سلاح مخصوص هدفگیری موشک‌های اتمی روسیه

بر اساس گزارش یک نشریه انگلیسی دولت این کشور مذاکراتی را با آلمان به منظور تولید تسلیحاتی مخصوص هدف قرار دادن موشک‌های هسته‌ای روسیه داشته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز» انگلیس در گزارشی که امروز جمعه به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک منتشر کرد نوشت لندن به دنبال اجرای یک پروژه مشترک با آلمان به منظور تولید موشک‌های دوربردی که قادر به هدف گرفتن تسلیحات هسته‌ای روسیه باشند است.

منابع مطلع به تایمز تصریح کردند لندن به دنبال سلاحی با برد بالغ بر ۲۰۰۰ مایل (۳۲۱۸ کیلومتر) که بتوان آن را از برلین به سمت مسکو در زمان تصمیم روسیه به منظور استفاده از زرادخانه سلاح‌های اتمی تاکتیکی اش شلیک کرد، است.

بر طبق این گزارش «جان هیلی»، وزیر دفاع جدید انگلیس در سفری که چند روز قبل به برلین داشت این طرح را با مقام‌های آلمانی مورد بحث قرار داد. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفر هیلی با هدف تقویت همکاری در در ناتو در چارچوب سیاست نظامی موسوم به «اول ناتو» که وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده، انجام شد.

در این گزارش درباره جزئیات این پروژه نوشته شد که قرار است موشک‌های حاصل از این پروژه مشترک آلمان و انگلیس جای موشک‌های دوربرد آمریکایی که بر اساس گزارش‌ها قرار است از سال ۲۰۲۶ در آلمان استقرار یابند را بگیرند. پیشتر گزارش شده بود که آمریکا از سال ۲۰۲۶ موشک‌های دوربرد خود شامل موشک‌های «اس‌ام-۶»، «تام‌هاک» و موشک‌های هایپرسونیک در آلمان مستقر می‌کند.

کشورهای غربی نسبت به افزایش احتمال بروز یک درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه اظهار نگرانی می‌کنند. مسکو از سالها قبل به اینکه ناتو همچنان برنامه گسترش خود و تقویت نیروهای نظامی در مرزهای روسیه را ادامه می‌دهد اعتراض کرده است. «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پیش از این چند بار گفته است که مسکو قرار نیست به ناتو حمله کند. کرملین تاکید کرده روسیه به دنبال تهدید هیچ کس نیست اما اقدامات خطرآفرین برای منافعش را هم نادیده نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha