• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050402854
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا:

دستگاه‌های اجرایی آستارا تکمیل پروژه های نیمه‌تمام را با اولویت پیگیری کنند

دستگاه‌های اجرایی آستارا تکمیل پروژه های نیمه‌تمام را با اولویت پیگیری کنند

ایسنا/گیلان  فرماندار آستارا تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اولویت برنامه‌های عمرانی این شهرستان مرزی اعلام کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست که در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

محمد رضا شهاب زاده بعد از ظهر پنجشنبه ۴ مرداد ماه در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، بر لزوم رعایت مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب و برق در این شهرستان گردشگر پذیر استان گیلان تاکید کرد.

وی با اشاره به فصل گرما، روند صعودی دما و همچنین افزایش مصرف آب و برق از سوی شهروندان طی روزهای اخیر، گفت: همشهریان باید مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب و برق را جدی بگیرند تا در پیک گرم تابستان دچار مشکل نشویم.

وی با اعلام اینکه زنگ هشدار به صدا در آمده است، بر ضرورت همکاری و همدلی اهالی ساکن شهر و روستاها در مدیریت مصرف آب و برق در تابستان تاکید کرد.

شهاب زاده از کلیه شهروندان به‌ویژه مشترکین پرمصرف خواست در بحث مصرف بهینه انرژی اهتمام بیشتری کنند تا تابستانی بدون تنش را سپری کنیم چرا که در غیر این صورت برنامه ریزی خاموشی و قطعی یا افت فشار آب دور از انتظار نخواهد بود.

فرماندار آستارا به نقش موثر رسانه‌ها در فرهنگ سازی مصرف آب و برق در بین مردم اشاره کرد و افزود: توجه به توصیه‌های مربوطه موجب کاهش خاموشی‌ها و همچنین بهره‌وری در مدیریت مصرف برق و همچنین آب خواهد شد.

شهاب زاده با بیان اینکه نصب هرگونه پمپ روی کنتور و یا شبکه توزیع آب ممنوع است و در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می گیرد، اظهار کرد: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان است، باید بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

فرماندار آستارا، گفت: طبق آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب کشور، مشترکان در موارد افت فشار و یا کمبود آب در شبکه، اجازه نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب به طور مستقیم را ندارند و در صورت تخلف، شرکت آب و فاضلاب نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی اولویت کاری خود را بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان قرار دهند و ضمن آنکه تمامی اقدامات و اولویت‌بندی‌های آنها همسو با شعار سال ۱۴۰۳ یعنی جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

شهاب زاده، تصریح کرد: حضور میدانی مدیران در محل اجرای طرح‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌ها نقش مهمی در تسریع طرح‌های نیمه تمام دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، ۲۰۰ کیلومتری رشت مرکز گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha