• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403050402844
  • خبرنگار : 50673

امیر ایرانی از تلاش نیروهای ایزوایکو تقدیر کرد؛

توان فنی و تجهیزات ایزوایکو رمز نجات سهند

توان فنی و تجهیزات ایزوایکو رمز نجات سهند

ایسنا/هرمزگان توان فنی و تجهیزات ایزوایکو از همان ساعات اولیه رخداد حادثه ناو سهند جهت بازگردانی این شناور در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار گرفت تا یکی از سریع‌ترین، ایمن‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های Salvage موفق رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، از همان لحظه اول اعلام حادثه، تیم ایمنی ایزوایکو وارد عملیات نجات شد و به کمک افرادی که داخل شناور بودند، شتافت. ساعت ۱۶:۰۰ روز حادثه جلسه اضطراری مشترکی میان مدیران و معاونین ایزوایکو با فرماندهان نیروی دریایی تشکیل شد که ضمن بررسی ابعاد مختلف حادثه و راه‌های نجات ناو سهند، از طرف امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دکتر ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو تقسیم کار انجام و کارگروه نجات مشخص شد.

مدیرعامل ایزوایکو در شرایطی مصمم به بازگردانی ناو سهند بود و توان و تجهیزات این مجتمع را جهت نجات ناو سهند بکار گرفت که بسیاری از مهندسان و صاحب نظران صنایع دریایی ایران و جهان بر این باور بودند که ناو سهند قابل بازگشت نیست اما مدیران و مهندسان ایزوایکو با عزمی راسخ هم قسم شده بودند تا این عملیات را به سرانجام برسانند.

سرانجام بعد از ۱۴ روز تلاش شبانه‌روزی در بدترین شرایط آب و هوایی و گرمترین روزهای سال، بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای و در ایمنی کامل ناو سهند سر از آب بیرون آورد و در حوض خشک ایزوایکو جهت بازسازی پهلو گرفت.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده کل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو بصورت شبانه‌روزی و در تمامی مراحل عملیات ناو سهند که با تلاش مهندسان ایزوایکو و نیروی دریایی ارتش صورت گرفت حضور داشته و شانه به شانه سایر مهندسان عملیات نجات را رهبری کردند.

 روز حادثه مدیرعامل ایزوایکو در مصاحبه‌ای به همکاری تجهیزاتی این مجتمع با واحدهای مهندسی دریایی نیروی دریایی ارتش به منظور بازگرداندن این ناوشکن به وضعیت عادی اشاره و افزوده بود امکان تعمیرات و عملیاتی سازی مجدد این شناور وجود دارد. که نشان از اعتماد وی به توان فنی و تجهیزات پیشرفته ایزوایکو دارد.

در همین رابطه، عزیزی، مدیر گروه شناورهای بزرگ مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) با اشاره به اقدامات این شرکت در عملیات نجات ناو سهند گفت: با تقسیم کاری که از سوی امیر ایرانی و ضربی صورت گرفت کارگروه‌هایی تشکیل شد و بدین صورت ایزوایکو تمام پشتیبانی و مسائل لجیستیکی که در اسکله داشت را در اختیار این عملیات قرار داد.

سه دستگاه جرثقیل ۲۵۰ تن، لودر، جرثقیل زرافه ای، دستگاه موبایل ۶۰ تن، بوژی، بویانسی تانک، چهار دستگاه پانتون، ۶ دستگاه ۱۶ اینچ تخلیه آب، سه دستگاه کانکس، دو عدد کانتینر، لیفتراک، بارج ۱۰ هزار تن، شاهین‌های ۲۵۰ تن، ۱۲۰ تن و ۹۰ تن، زیرساخت اسکله، برق، لاین هوای فشرده، دو عدد کمرسور ۷۰۰ متر مکعب، کمپرسور سیار و… بخشی از تجهیزاتی است که با دستور مدیرعامل ایزوایکو به صورت شبانه‌روزی در این عملیات مورد استفاده قرار داده است تا عملیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

عزیزی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: در این عملیات، ضربی نه تنها حضور ۲۴ ساعته در عملیات داشت بلکه به ارائه مشاوره‌های فنی به تکنسین های عملیات پرداختند همچنان که ما نیز در کنار ایشان بودیم و در طول این پروژه گاهی بیش از ۳۰ ساعت بیدار بودیم.

وی در ادامه به استفاده از لاین هوای فشرده با استفاده از دو دستگاه کمپرسور با ۷۰۰ متر مکعب در ساعت دبی خروجی از سوی ایزوایکو اشاره کرد که عملیات هوارسانی را به تیم‌های غواصی برعهده داشت که نقش حیاتی در راه اندازی لیفتینگ بگ‌ها داشت و اگر این امکانات نبود آنها مجبور بودند از کمپرسورهای سیار بسیاری استفاده کنند که باعث کندی پیشرفت عملیات و بروز چالش‌های جدی می شد.

عزیزی با اشاره به رضایت کامل امیر ایرانی افزود: به گفته امیر ایرانی و امیر مقدم، نیروهای ایزوایکو از نفرات نداجا پرتلاش تر و جدی تر پای کار بودند و اگر این حمایت‌ها، همکاری‌ها و همدلی‌ها از طرف تیم ایزوایکو انجام نمی‌شد، قطعا برای نجات این شناور دچار مشکل جدی بودیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که این اتفاق بزرگ رقم خورد و با یک همدلی مثال‌زدنی کار انجام و شناور از آب گرفته شد و در نهایت به داک منتقل شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۲۲:۴۰

تلاش وتوکل نتیجه میدهد.👍🌹🌹🌹

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۰:۳۰

ماشاالله دمشون گرم واقعا گل کاشتن به امید ایرانی آباد تر و پیشرفت تر از همیشه خدا قوت به عزیز ان ای که برای این آب وخاک از جان خودشون مایه میگذارند ایشالله عاقبت بخیر بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۰:۳۹

خدا رو شکر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۱:۰۶

خدا قوت عزیزان .سربازان 🌹 لعنت بر. شیاطین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۳:۰۵

ایرانی اگر تصمیم به کاری بگیرد اون کار انجام شده است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۳:۲۰

شکر خدا، خدا قوت به همه تون

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۴:۱۶

زنده باد ،ازیک تراژدی ملی جلوگیری کردید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۴:۵۲

سلام درود بر شما عزیزان دل خدا شکر کار رو به خوبی پیش بردین خدایی این کار کوچکی نبود که کردین از برادران سپاه پاسداران و برادران ارتش و هم از مهندسین ما و برادران بسیجی ما همه دست به دست دادن،، همه شما در قلب ما هستین ،،،همه به عشق ایران ،،، و به عشق رهبر مون انقلاب اسلامی ایران ،،،از همه سپاسگزاریم شب روز ندارن و برای ایران تلاش میکنند،،⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۸:۲۵

الحمدالله رب العالمین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۸:۲۶

خداوند یار و نگهدارتان باشد انشالله

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۰۹:۰۱

آفرین به ایرانیان با غیرت .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۱۸

خدا قوت دلاور مردان خدا میدونه چقدر از این خبر خوشحال شدم دست مریزاد دلم حالا اروم شد خدارو صد هزار مرتبه شکر کار واسه ما ایرانیها نشد نداره ایمان و پشت کار نتیجش میشه این باریک الله احسنت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۳۴

شما عزیزان نیروی دریایی و شرکت باعث افتخار همه وطن پرستان هستید به امید سربلندی ایران زمین و همه ایرانیان در جهان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۱

شکر خداوند متعال را،دستمریزاد دلاور مردان دلیر وطن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۸

من فیلم غرق شدنش رو وقتی دیدم احساس کردم قسمتی از وجودم در دریاگم شد.. الان این خبر رو خوندم با تمام وجود خوشحالم و افتخار کردم.. هرکسی در این مملکت برای سربلندی کشور عزیزم ایران تلاش و خدمت صادقانه میکنه، در پناه خداوند باشد.. درود بر ایران و ایرانی..

avatar

سلام و درود بر همه دست اندرکاران نیروی دریایی قهرمان ایران درود و خسته نباشید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۲۲

امیر ایرانی بنده سالیانه سال از سال ۸۳ ایشون رو میشناسم و باهاشون هم خدمت بودم تو بحث ناو و ناوبری رو دست نداره ....تو ایران که مثل ایشون نداریم اینو مطمئن هستم و یا قاطعیت میگم و چه تو سایر کشور ها انگشت شمار باشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۳

خداوند نگهدار شما مردان باغیرت که افتخار کشور هستید سلامتی به خودتان وخانواده محترمتان باشد ماشالله واقعا از همه شما ها تشکر وقدر دانی میکنم ایرانی با غیرت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۳

به کوری چشم دشمنان که تو شبکه هاشون خوشحالی می‌کردن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۴

ایرانی یعنی این.خدا قوت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۷

الحمد لله رب العالمین. باعث افتخار است ماشا ء الله

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۰

خیلی زحمت کشیدند. من از نزدیک دیدم که چه زجری این گروه کشید.هم پرسنل نیروی دریایی هم پرسنل شرکت واقعا از جان مایه گذاشتندوکاری کردند کارستان توی گرمای بالای۴۵ درجه بندرعباس.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۶:۵۰

کار مشکل و غیرممکنی را انجام دادندخدا قوت داره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۹

باسلام تشکر و قدردانی و احترام به همه کسانیکه تلاش کردند و زحمت کشیدن تا غرور ایرانی را حفظ کنند و ما به همه آنها افتخار می کنیم و به ایرانی بودن خود می بالیم برایتان دعا میکنیم و موفقیت روز افزونتان را از خداوند متعال خواستاریم.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۷

دم مهندسان گرم دعای ۸۵ میلیون ایرانی پشت سرشون

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۱۱:۱۸

زنده باد نیروی دریایی ایران عزیز خدا قوت به همه عزیزان نیروی دریایی مخصوصا عزیزانی که در نجات ناوچه سهند سهم داشتند خداوند همیشه نگدار شما وخانوادهای محترمتان باشد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۴

ای کاش چند تا عکس از عملیات هم میذاشتین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۱۲:۵۱

باسلام ارتشی سپاهی بسیجی زنده باد ایران سرافراز

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۱۵:۰۱

آفرین بر غیرت تان که غرور ملی را حفظ کردید