• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050402804
  • خبرنگار : 50294

فرماندار سنندج:

تبعیض مثبت به کردستان در دولت سیزدهم شکل گرفت 

تبعیض مثبت به کردستان در دولت سیزدهم شکل گرفت 

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج، اتصال سنندج به خط ریلی کشور، فرودگاه سقز، حل مشکلات چندساله آب سنندج و افزایش سطح تبدیل اراضی دیم به آبی را از مصادیق نگاه ویژه دولت سیزدهم به کردستان ذکر کرد.

حسن عسکری امروز (٤مرداد) در اختتامیه هفتادودومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه شهر و محیط زندگی مدنی و اجتماعی، با شهروندان معنی پیدا می کند و آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، شهر و شهروندان هستند و فلسفه وجودی شهرداری و شورای شهر هم همین است.

فرماندار سنندج تصریح کرد: در اصل هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی و مدیریت شهری است و اکنون تبلور نقش‌آفرینی مردم در شوراهاست و شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون‌گذاری و نظارتی در امور محلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که سنندج، شهر دارالعلم، پایتخت کتاب ایران، پایتخت دف جهان، شهر خلاق موسیقی یونسکو، شهر مسجد و مناره و ... است می‌طلبد برای حفظ و تقویت این جایگاه تلاش بیشتری شود و این صورت نمی گیرد مگر اینکه شوراها از ظرفیت و مشارکت مردم بە ویژە ادبا، فرهیختگان، نخبگان، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار استفاده نمایند.

عسکری در بخشی از سخنانش گفت: اگر جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ بر کشور تحمیل شد اما در کردستان زودتر شروع شده بود و آثار جنگ تحمیلی یکی از دلایل عقب‌ماندگی‌های کردستان و شهر سنندج است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر، امروز کردستان امن‌ترین استان کشور است و شاهد امنیت مردم در آن هستیم.

عسکری افزود: کردستان نیازمند تبعیض مثبت است که این نگاه در دولت سیزدهم شکل گرفت و از ۴۷ سفر استانی رئیس‌جمهور شهید، سه سفرشان مربوط به کردستان بود. 

وی عنوان کرد: ابتدای دولت سیزدهم سنندج با مشکل آب شرب مواجه بود که شهید رئیسی ۹۰۰ میلیارد تومان برای رفع این معضل اختصاص داد و به همت دولتمردان این مشکل چندساله مردم سنندج برطرف شد.

عسکری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهری در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، تصریح کرد: رفع مشکلات این مناطق با اعتبارات استانی و شهرستانی قابل حل نیست که انتظار می‌رود که این مجمع در حل این مشکل ما را همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha