• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050402743
  • خبرنگار : 50532

دیدار مسئولان شهرستان مرزی آستارا با سه پیشکسوت نماز جمعه

دیدار مسئولان شهرستان مرزی آستارا با سه پیشکسوت نماز جمعه

ایسنا/گیلان مسئولان آستارا امروز پنجشنبه ۴ مردادماه به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با خانواده های سیدی، ملک زاده و شهید محمد زاده از پیشکسوتان نماز جمعه این شهرستان مرزنشین دیدار کردند.

 در این دیدارها که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه آستارا، اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا و خبرنگاران انجام شد، از سه پیشکسوت نماز جمعه آستارا که در امر برگزاری نماز جمعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ستاد نماز جمعه شهرستان مرزی آستارا همکاری داشتند، تجلیل به عمل آمد. 

امام جمعه آستارا در جریان این دیدارها با اشاره به اینکه هر شخصی که در راه خدا، مردم و اسلام گام بردارد، همواره کار وی در نزد خداوند ارزش دارد، اظهار کرد: آنچه از هر انسان باقی می‌ماند عمل خیرش است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، افزود: نماز جمعه محور اتحاد و همبستگی در برابر بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و این نماز سیاسی و عبادی قوی ترین پایگاه و مهمترین مرکز برای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی و به عنوان مرکز اجتماع باشکوه دینی و سیاسی هفتگی مردم مطرح است.

وی، نماز جمعه را رمز وحدت پیرامون قرآن کریم دانست و گفت: جامعه ای که نمازجمعه در آن اقامه می‌شود، همواره وحدت و یکپارچگی را شاهد خواهد بود و برپایی و اقامه نماز جمعه از برکت های انقلاب اسلامی است که هم اکنون این آئین عبادی - سیاسی به صورت فراگیر در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه آستارا، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و آگاهی است و وظیفه مردم و مسئولان تقویت نهادهای مقدس نماز جمعه می باشد. وی، گفت: در شهرستان آستارا همدلی و همراهی خوبی بین مسئولان و ستاد اقامه نماز برقرار است و برای رفع مشکلات مردم در کنار هم در تلاش هستند.

فرماندار آستارا در این دیدارها با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور و یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار کرد: همه ما مدیون جانفشانی‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگرهای شهدای والامقام، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها هستیم. محمدرضا شهاب زاده، افزود: همه باید با تبعیت پذیری از رهبر معظم انقلاب، راه امام (ره) و شهدا را که همان راه اسلام و قرآن است، ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha