• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050402681
  • خبرنگار : 50975

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد

ایمان، هجرت و دفاع دلیرانه سه خصلت برجسته شهدا

ایمان، هجرت و دفاع دلیرانه سه خصلت برجسته شهدا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا سه خصلت برجسته داشتند، گفت: ایمان واقعی، هجرت از شهر و دیار خود برای دفاع دلیرانه از کشور و جهاد در راه خدا مهم‌ترین ویژگی شهدای امداد و نجات است.

پیرحسین کولیوند چهارم مردادماه، در آیین یادواره استقبال از کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری و کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت، اظهار کرد: شهدا دقیق‌ترین معامله را با خدا کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا سه خصلت برجسته داشتند، عنوان کرد: ایمان واقعی، هجرت از شهر و دیار خود برای دفاع دلیرانه از کشور و جهاد در راه خدا مهم‌ترین ویژگی شهدای امداد و نجات است.

وی ادامه داد: مومنانی که عهد و پبمان با خدا بستند و مشتری خدا هستند از شهر و روستای خود و از نقاط کشور مومنانه و دلیرانه هجرت کرده و به رزمندگان و مصدومان کمک کردند.

کولیوند با بیان اینکه شهدا باور داشتند که مردم راهشان را ادامه می‌دهند و حمایتشان کرده و مراقب خانواده‌هاشان هستند، اضافه کردند: نعمت اصلی ملت ما شهدا و خانواده‌های این عزیزانند که هر چه‌قدر به آنها خدمت کنیم کم است.

وی هدف از برگزاری کنگره شهدا، شناساندن شهدای امدادگر و اقداماتشان دانست و افزود: نوشتن آثار شهدا، اهمیت به یادگاری‌های شهدا در قالب نشست‌های علمی و پژوهشی باید در دستور کار قرار گیرد چراکه امروز جریان مقاومت در دنیا برگرفته از جریان بسیجی و روحیه شهادت طلبی است که رزمندگان ما ایجاد کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خانواده شهدا سرمایه‌های گرانقدر ایران هستند، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی داشته از جمله آموزش و اعزام به جبهه، رجزخوانی در جبهه، کمک به مصدومین در حالیکه بدون سلاح و امکانات بودند.

وی با بیان اینکه اولین قطار بیمارستانی برای انتقال مجروهان را جمعیت هلال احمر راه‌اندازی کرد، گفت: کشتی بیمارستانی جمعیت هلال احمر اقدامات موثری در زمان جنگ انجام می‌داد که توسط رژیم بعثی منحدم شد.

وی در خصوص بهداشت و درمان تامین خدمات فوریت‌های پزشکی با جمعیت هلال احمر بود، افزود: در زمان جنگ بیش از ۶ میلیون پیام و نامه با کمک صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر رد و بدل شد، همچنین این جمعیت در عملیات استرداد اسرا نقش حیاتی داشت به طوریکه خانواده‌های اسرا را پشتیبانی و حمایت می‌کرد.

کولیوند افزود: جمعیت هلال احمر همچنین برای آوارگان و جنگ‌زده‌ها اردوگاه و اسکان اضطراری با اقلام غذایی و فرهنگی و اجتماعی و بحث تاب اوری را ایجاد کرد برای افرادی که جنگ زده شده بودند آلام و دردشان را کم می‌کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این جمعیت برای انتقال مجروحان از طریق زمین و هوا و دریا با جان و دل فعالیت کردند، گفت: ایثارگری در خط مقدم از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر است.

کولیوند با بیان اینکه محیط جنگ خطرناک است و منابع و تجهیزات در زمان جنگ بسیار محدود است، عنوان کرد: امدادگری در شرایط سخت و جنگ با امداد در شرایط عادی متفاوت است، امدادگری در جنگ هرلحظه‌اش زیر آتش و گلوله است چراکه درمان مجروح در جنگ کار سختی است و روحیه عظیمی را می‌طلبد، از این رو اجر و منزلت شهدای امدادگر بسیار زیاد است و روحیه در زمان جنگ توان مضاعفی می‌خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha