• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050402561
  • خبرنگار : 50532

امام جمعه آستارا:

آیین نماز جمعه ظرفیتی مغتنم برای بیان مطالبات مردمی است

آیین نماز جمعه ظرفیتی مغتنم برای بیان مطالبات مردمی است

ایسنا/گیلان امام جمعه آستارا با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه طرح مطالبات مردم است، گفت: تریبون نماز جمعه یک ظرفیت مغتنم برای بیان مطالبات مردم است تا خواسته‌های مردم در نماز جمعه مطرح و به گوش مسئولان برسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی روز پنجشنبه ۴ مرداد در نشستی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان مرزی بندر آستارا که در محل دفتر امام جمعه آستارا و به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه پایدارترین و منسجم‌ترین پایگاه اجتماعی است و از جایگاه ویژه و مهمی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار می باشد.

وی توقع از رسانه ها را انعکاس اخبار نمازجمعه و توجه دادن مردم به نماز جمعه ذکر کرد و افزود: در نماز جمعه خواسته‌ها و مطالبات مردم مطرح می‌شود و خطیب جمعه به عنوان نماینده مردم مشکلات را به مسئولان گوشزد می‌کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به برپایی اولین نماز جمعه در روز ۵ مردادماه سال ۱۳۵۸، گفت: نماز جمعه برکاتی از جمله بصیرت افزایی و نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان دارد.

ارومی، ادامه داد: نماز جمعه همواره مانع ترفندهای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه را بسیار مهم و نماد همدلی و وحدت دانست و تصریح کرد: باید زمینه مشارکت فعال نسل جوان در برگزاری نماز جمعه فراهم شود.

امام جمعه آستارا، افزود: دشمن سعی دارد نسل جوان را از انقلاب جدا کند لذا همگان وظیفه دارند با این توطئه مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، در پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولین نمازجمعه تهران به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در دانشگاه تهران برگزار شد و متعاقب آن، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به عنوان ولی امر مسلمین، امام جمعه اکثر شهرهای مهم کشور را تعیین کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha