• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403050302306
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۳ مرداد؛امضاء اعتبارنامه پزشکیان/انتصاب سخنگوی جدید سپاه

اخبار سیاسی ۳ مرداد؛امضاء اعتبارنامه پزشکیان/انتصاب سخنگوی جدید سپاه

«امضاء اعتبارنامه پزشکیان از سوی شورای نگهبان»، «تکریم و معارفه معاون روابط عمومی سپاه» و «آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم» از موضوعات مهم خبری سوم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان خبرداد که اعتبارنامه مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم شده است.

هادی طحان‌نظیف توضیح داد که این اقدام در راستای ماده ۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه اعتبارنامه رئیس‌جمهور باید توسط شورای نگهبان تهیه و به حضور مقام رهبری تقدیم شود، انجام گرفت. همچنین به منظور اجرای ماده ۸۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نسخه از این اعتبارنامه برای وزیر کشور ارسال شد.

لازم به ذکر است که مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ و مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری با حضور اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه‌قضائیه در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

صبح امروز همچنین رئیس جمهور منتخب در جلسه شورای‌ عالی استان‌ها که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه «ما آمده‌ایم که به مردم خدمت کنیم و نیامدیم که به آنها دستور دهیم؛ ما آقا بالا سر آنها نیستیم، بلکه خدمتگزار مردم هستیم» گفت: قرار نیست تصمیمی بگیریم که در آن مشارکت مردم وجود نداشته باشد و سیاستی را اجرا کنیم که مردم با ما همراه نباشند، اما باید تصمیمات سختی در این کشور بگیریم. همه باید با یکدیگر کمک کنیم چرا که نمی‌شود با روند فعلی مملکت را اداره کرد.

****

مراسم تکریم و معارفه معاون روابط عمومی سپاه که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد، سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد.

سردار رمضان شریف نیز که پیش از این مسئولیت سخنگویی و معاونت روابط عمومی سپاه را عهده‌دار بود از این پس با حکم سرلشکر سلامی بعنوان رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منصوب شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در بخشی از اظهارات خود در این مراسم تاکید کرد که «سپاه در همه صحنه‌ها گوش به فرمان بوده است».

****

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات در دستورکار نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان مجلس بعد از استماع برنامه‌های سیداحمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری دو گزینه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه، «دستغیب» را با ۲۱۱ رای از ۲۷۲ نماینده حاضر برای ریاست دیوان محاسبات در دور دوازدهم انتخاب کردند.

همچنین بعد از توضیحات داوود محمدی و ابراهیم مولایی‌جم درباره برنامه هایشان، «محمدی» با ۱۴۷ رای از ۲۶۶ نماینده حاضر به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب شد.

در بخشی از جلسه علنی امروز مجلس، برای لحظاتی به دنبال تذکر نماینده بوکان درخصوص اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ، به تنش کشیده شد.

محمدقسیم عثمانی در تذکری گفت: من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی است. اینجا خانه ملت است.

نماینده بوکان در نویت تذکر شفاهی خود اما از همکارانش به خاطر بلند کردن صدایش عذرخواهی کرد و گفت: بنده عضوی از مجلس شورای اسلامی بوده و برای جایگاه مجلس احترام قائلم اما بنده به شدت تحت فشار بوده و عصبانی بودم. من یاغی نیستم من یک دانشگاهی هستم.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) سوم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

****

در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم، اعضای دولت در ادامه گزارش‌های روز یکشنبه عملکرد ۳ ساله حوزه تحت مدیریت خود را گزارش دادند که میتوانید در این لینک مرور کنید.

محمد مخبر هم ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت و هدایت و همراهی ایشان گفت: این مسئله در پشتیبانی از دولت فوق‌العاده موثر بود. خودِ رهبری با حمایت هایی که در سخنرانی‌هایشان داشتند خلاء کار رسانه‌ای دولت را جبران کردند. در قضیه‌ای که اتفاق افتاد نعمت امام و رهبری به صورت ملموس خودش را نشان داد. در شبی که هنوز معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است، وقتی به محضر ایشان رسیدیم ایشان ابراز امیدواری کردند که اتفاقی نیفتد، اما اگر افتاده باشد، سخنانی گفتند. بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود.

در حاشیه همین جلسه وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: بعد از بیانیه‌ای که اخیرا وزارت اطلاعات داد، با همکاری و همراهی که هیات ها و مجموعه‌های  فرهنگی و نیز هوشیاری مردم داشتند، به لطف الهی در عملیاتی حدود ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از افراد و اتباع غیر مجاز محسوب می‌شوند، شناسایی و دستگیر شدند که مدیون گزارشات مردمی است. 

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب  افزود: حدود ۱۲ نفر از آنها، افراد عملیاتی بودند  که برای عملیات به داخل کشور آمده بودند و دو نفر از آنها از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری و وابسته به کشورهایی بودند که با ما همسایه نیستند. 

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha