• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403050302180
  • خبرنگار : 50598

جمالی عنوان کرد:

مشارکت ۵ درصدی بانوان کشور در اهدای خون

مشارکت ۵ درصدی بانوان کشور در اهدای خون

ایسنا/مرکزی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از مشارکت ۵ درصدی بانوان کشور در اهدای خون خبر داد و گفت: آمار اهدای خون بانوان در کشورهای اروپایی بین ۳۰ تا ۵۵ درصد است.

مصطفی جمالی، سوم مرداد در آیین افتتاح پایگاه انتقال خون شهرستان خمین با بیان اینکه انتقال خون در کشور به معنای واقعی مظلوم واقع شده است، بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون تاکید کرد و افزود: در کشور از هر هزار نفر، ۲۷ نفر اهدای خون انجام می‌دهند. مطمئنا خمین این ظرفیت را دارد که این عدد را به ۶۰ نفر به ازای هر هزار نفر برساند.

جمالی با اشاره به مشارکت ۵ درصدی بانوان در بحث اهدای خون گفت: این آمار در کشورهای اروپایی بین ۳۰ تا ۵۵ درصد است. باید کار ترویجی را در بین بانوان و جوانان بیش از پیش انجام دهیم و امیدوارم شاهد باشیم که تعداد اهداکنندگان خون در خمین بیشتر از میانگین کشور شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: استعداد بی‌نظیری در بحث نیروی انسانی در شهرستان خمین وجود دارد و در رأس ظرفیت‌های انسانی، خیرین هستند که بی منت و با قلب‌هایی پاک، کارهای بزرگ انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه خیر سازنده پایگاه انتقال خون خمین مسیر جدیدی را در میان خیرین حوزه سلامت شکل داد گفت: ارزش روز ساختمان این پروژه ۲۰ تا ۲۴ میلیارد تومان و ۴۰ میلیارد تومان نیز ارزش تجهیزات پایگاه است.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه اقتصادی توفیقات خوبی در دولت سیزدهم داشتیم به دلیل هم افزایی جمعی شکل گرفته است. کمترین نرخ بیکاری در تاریخ پس از انقلاب اسلامی در استان مرکزی در بهار امسال با ۴.۸ درصد رقم خورد در حالی که میانگین کشور ۷.۷ درصد است. در رأس مسائل شهرستان خمین مشکل بیکاری بود ولی الان به سویی پیش می‌رود که در سالیان آینده با کمبود نیروی کار مواجه ‌شود.

مخلص الائمه با اشاره به اضافه شدن ۹۰۰ تخت بیمارستانی و افتتاح ۴۸ پروژه حوزه سلامت در چند ماه اخیر در استان مرکزی گفت: بیمارستان قدیمی زنان و زایمان را از مدار خارج کردیم و با بیمارستان مدرن و پیشرفته سینا آشتیانی جایگزین کردیم. همچنین بیمارستان خمین پس از سال‌ها به بهره برداری رسید که با کمبود نیروی انسانی برای بیمارستان‌ خمین مواجهیم و باید تمهیداتی در این خصوص بیندیشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدتی قبل در رویداد شهروند ارزشمند حدود ۶۰۰ نفر از اهالی این استان که فراتر از مسائل فردی به اعتلای اجتماعی توجه کرده‌ بودند مورد تقدیر قرار گرفتند که تعداد قابل توجهی از این شهروندان، اهداکنندگان خون بودند و بالغ بر صد بار اهدای خون انجام داده بودند. در حوزه اهدای خون توسط بانوان و جوانان حتما در خمین رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: شهید جمهور تراز جدیدی از خدمت را در کشور ایجاد کرد که به سختی کسی می‌تواند به این تراز دست پیدا کند.

ریتا ظهیری، مدیرکل انتقال خون‌ استان مرکزی نیز اظهار کرد: با راه انداری پایگاه انتقال خون خمین، این شهرستان به قطب ذخایر خونی جنوب استان و استان‌های همجوار تبدیل خواهد شد و اهداکنندگان شهرستان‌های مجاور می‌توانند همه روزه به این پایگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha