• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403050302119
  • خبرنگار : 71658

پلیس انگلیس: خشونت علیه زنان در بریتانیا «اپیدمی» شده است

پلیس انگلیس: خشونت علیه زنان در بریتانیا «اپیدمی» شده است

مقامات انگلیس هشدار می‌دهند که زنان و دختران در این کشور از سطوح «اپیدمی» جرایم خشونت‌آمیز رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، داده‌های جدید حاکی از ثبت بیش از یک میلیون جرم در طول یک سال است.

این گزارش که روز گذشته (سه شنبه) توسط شورای روسای پلیس ملی انگلیس و کالج پلیس منتشر شد، نشان داد خشونت علیه زنان و دختران حدود ۲۰ درصد از کل جرایم گزارش شده در انگلیس و ولز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ را تشکیل می دهد.

این گزارش می‌گوید در این بازه زمانی از هر ۶ قتل در انگلیس و ولز، یک مورد مربوط به آزار خانگی بوده است.

بر اساس این داده‌ها، حداقل یک زن از هر ۱۲ زن هر سال قربانی جنایات خشونت‌آمیز جنسیتی از جمله تجاوز، تعقیب، آزار و اذیت و آزارهای آنلاین می‌شود.

در همین حال مقامات پلیس این کشور اظهار کردند که این آمار به دلیل جنایات گزارش نشده می تواند بیشتر هم باشد.

وضعیت اضطراری ملی

مقامات انگلیس گفتند این داده‌ها هر ساله «تعجب‌آور» می‌شود و در مقیاس و پیچیدگی افزایش می‌یابد و جرایم خشونت‌آمیز که دختران و زنان را هدف قرار می‌دهند، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی در این منطقه ۳۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین این گزارش تخمین می‌زند که آزار و بهره‌کشی جنسی از کودکان از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ میلادی ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.

مقامات پلیس در بیانیه ای گفتند: خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس یک وضعیت اضطراری ملی است. ما باید به عنوان یک جامعه برای ایجاد تغییر پیش برویم و دیگر خشونت علیه زنان و دختران را به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر نپذیریم.

دولت انگلیس سال گذشته خشونت علیه زنان و دختران را به‌عنوان یک تهدید ملی برای امنیت عمومی طبقه‌بندی کرد و به نیروهای پلیس گفته شد که پاسخ خود به این موضوع را همانند جرایم سازمان‌یافته در اولویت قرار دهند.

به گزارش الجزیره، در این گزارش آمده است که هزاران افسر پلیس به تازگی برای تحقیق در مورد تعرض و سایر جرایم جنسی در سال گذشته آموزش دیده اند.

با این حال در این گزارش آمده است مقیاس این خشونت به قدری عظیم است که مجری قانون به تنهایی نمی تواند به آن رسیدگی کند. تخمین زده می شود که از هر ۲۰ نفر در این کشور، یک نفر مرتکب خشونت علیه زنان و دختران در سال باشد که تعداد واقعی آنها به طور قابل توجهی بیشتر هم هست.

این گزارش به داده‌های اولیه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تعداد بازداشت‌ها از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha