• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050302070
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:

آبادانی و توسعه روستاها موجب رونق تولید است

آبادانی و توسعه روستاها موجب رونق تولید است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بهره‌مندی جوانان از امکانات و زیرساخت‌های ورزشی موجب پویایی و توانمندی آنان شده و روند کار و تولید را در روستاها شتاب می‌دهد.

جبار علی ذاکری در مراسم بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره روستای اندریان گفت: حضور مؤثر جوانان در روستاها و بهره‌مندی آنان از امکانات و زیرساخت‌ها موجب آبادانی و توسعه مناطق روستایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشبرد امور روستا بر مبنای قوانین مربوط یکی الزامات مهم است، تصریح کرد: بر اساس ضوابط موجود باید طرح‌های عمرانی را اجرایی کرد که باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی این منطقه لازم است اجرای طرح‌های عمرانی تسریع گردد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی محورهای روستایی در شهرستان ورزقان، اظهار کرد: برای رفع این مشکل و بهبود وضعیت موجود اقدامات و پیگیری‌های لازم را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهیم داشت.

وی افزایش سرعت خودروها، عدم تناسب سرعت خودروها با جاده‌های موجود و ایمنی محورها را سه دلیل مهم افزایش سوانح رانندگی برشمرد و تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای روستایی باید اهتمام لازم را داشته باشد. 

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم گویی، با تأکید بر اهتمام دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، گفت: سالن ورزشی روستای اندریان چندین سال معطل تخصیص اعتبارات ملی و استانی بود که این مهم در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی محقق شد و امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح ورزش هستیم.

فرهاد جلیلوند تصریح کرد: شهرستان ورزقان به لحاظ برخورداری از سرانه و زیرساخت‌های ورزشی پایین‌تر از میانگین استانی است که برای رفع این مشکل با بیش از پیش به زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه بیشتر مدیران و مسئولان استانی به کمبودهای موجود به‌ویژه در حوزه عمران روستایی، راه‌های روستایی، بهداشت و درمان و ارتباطات شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را یکی از رسالت‌های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: در همین راستا برای بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای اندریان بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha