• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403050301733
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نخستین کتابخانه‌ پستی و سیار روستایی در شهرستان کوثر راه‌اندازی شد

نخستین کتابخانه‌ پستی و سیار روستایی در شهرستان کوثر راه‌اندازی شد

ایسنا/اردبیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در راستای برقراری عدالت فرهنگی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، نخستین کتابخانه‌ پستی و سیار روستایی خود در شهرستان کوثر را راه‌اندازی کرد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل با بیان اینکه کانون به‌عنوان نهادی فرهنگی و تربیتی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، گفت: در راستای توسعه عدالت محور برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی، کانون پرورش فکری در کنار مراکز ثابت شهری برای بچه‌های ساکن در مناطق روستایی که دسترسی به مراکز فرهنگی ندارند، با ایجاد کتابخانه‌های سیار و پستی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این مراکز در شهرستان کوثر که دارای تعداد زیادی روستا و جمعیت ساکن در این مناطق است، درمجموع ۴۰ روستا از ظرفیت‌ها و برنامه‌های کانون بهره‌مند خواهند شد.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه فعالیت‌های اعضا در مراکز سیار کانون تفاوتی با مراکز ثابت ندارند، اظهار داشت: با عضویت گیری از کودکان و نوجوانان که به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد، در کنار امانت کتاب، بسته‌های فرهنگی و مجلات مناسب با گروه‌های سنی مخاطبان نیز در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون استان موفقیت اعضای تحت پوشش این نوع مراکز در فراخوان‌های مختلف را مورد اشاره قرار داده و اظهار کرد: برای موفقیت این مراکز در انجام رسالت‌های خود که همان تربیت توحیدی و فراهم ساختن فرصت برابر فرهنگی و آموزشی برای فرزندان این سرزمین است نیازمند همراهی مسئولان این شهرستان در پرورش اعضای موفق هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی که برای اولین بار فعالیت خود به‌صورت دائمی را در این شهرستان آغاز می‌کنند در تربیت آینده‌سازانی باسواد و باایمان برای ایران اسلامی منشأ خیروبرکت باشند.

مطلب صادقلو فرماندار شهرستان کوثر نیز در این مراسم تلاش‌ها و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فراهم ساختن بستری برای تحقق عدالت فرهنگی در روستاها با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و پستی را شایسته تقدیر دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قدرت‌های جهان به زرادخانه‌ها و قدرت‌های نظامی و اتمی خود می‌بالند، گفت: در کشور ما هم کودکان و نوجوانان با الگو گیری از شهدای عاشورا و در مکتب انقلاب اسلامی پرورش می‌یابند که برای آینده کشور نقش‌آفرینی خواهند کرد و در طی این مسیر این کتابخانه‌ها تأثیر به سزایی خواهند داشت.

صادقلو افزود: فرزندان ما امید کشور برای آینده هستند و پرورش درست آن‌ها در راستای قبول مسئولیت، برای آبادانی و پیشرفت کشور مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه پرورش ذهن و افکار کودکان را حائز اهمیت توصیف کرده و بیان داشت: دین مبین اسلام با نون و القلم آغاز شده است و آزادی اسیران جنگی هم به شرط سوادآموزی به ده نفر از مسلمانان توسط پیامبر اکرم (ص) نشان از اهمیت سوادآموزی و پرورش افکار در مبانی دینی ما دارد.

فرماندار شهرستان کوثر بر همکاری نهادها و ادارات دولتی با کانون پرورش فکری در ارائه خدمات مناسب و مؤثر تأکید کرده و ادامه داد: شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و نهادهای مرتبط در حوزه کودکان و نوجوانان برای به ثمر رسیدن این حرکت پیش‌قدم باشند.

صادقلو خاطرنشان کرد: افتتاح کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اتفاق برای این شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha