• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050301674
  • خبرنگار : 50124

در سال‌جاری؛

تاکنون ۴۵۰ تن کلزا از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده است

تاکنون ۴۵۰ تن کلزا از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۴۵۰ تن کلزا در سال‌جاری خریداری شده است، گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم خرید تضمینی کلزا ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.

سیروس بیک‌بکان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روغن خوراکی یکی از محصولات استراتژیک در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: بنابراین توسعه کشت دانه‌های روغنی یکی از راهکارهای تامین این محصول است.

وی افزود: خرید تضمینی کشت دانه‌های روغنی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، به همین علت خرید تضمینی کلزا از اواسط تیرماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و هنوز این خرید ادامه دارد.

بیک‌بکان با بیان اینکه تاکنون در چهارمحال و بختیاری بالغ بر ۴۵۰ تن کلزا در سال‌جاری خریداری شده است، گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم خرید تضمینی کلزا ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته شده توسط وزارت جهادکشاورزی و کارخانه‌های روغن‌کشی، یک شرکت جهت خرید محصول کشاورزان به استان معرفی شده است و مطالبات کشاورزان حداکثر تا ظرف یک‌ماه پرداخت خواهد شد.

روح‌الله سعیدی- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص اهمیت کشت دانه‌های روغنی، اظهار کرد: در راستای حفظ امنیت غذایی و خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، افزایش سطح زیر کشت این محصول در کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری به حدود ۲۵۰ هکتار رسیده است، کشت کلزا از اواسط شهریورماه در چهارمحال و بختیاری آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: اقدامات زارعی موثر و همراهی کشاورزان کلزاکار در چهارمحال و بختیاری، موجب شد تا تولید خوبی در استان داشته باشیم، عملکرد کلزا در یک هکتار ۲.۵ تا ۳ تن است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۵۰۰ تن دانه کلزا برداشت شود، این دانه‌ها به صورت تضمینی از کشاورز خریداری می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ارقام کشت شده  کلزا در استان شامل نیما، نپتون و هیدرومیل است که این ارقام در برابر سرمای بالا و ریزش مقاوم هستند و عملکرد خوبی نیز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha