• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403050301605
  • خبرنگار : 50177

دبیرعلمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان:

آگاهی‌سازی و ترویج اتمسفر فناورانه در حوزه محیط زیست ضروری است

آگاهی‌سازی و ترویج اتمسفر فناورانه در حوزه محیط زیست ضروری است

ایسنا/لرستان دبیر علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آگاهی‌سازی و ترویج اتمسفر فناورانه در حوزه محیط زیست ضروری است و باید کارگاه‌ها در سه حوزه دانش‌افزایی، مهارت افزایی و استارت‌آپی برگزار شود.

مرتضی قبادی در حاشیه جلسه خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای سیاستگذاری خانه فناور از افراد پای کار تشکیل شود چراکه رسالت اصلی خانه‌های فناور محیط زیست این است که نیازها و چالش‌های محیط زیستی در استان را برای جلوگیری از آلودگی‌ها، تخریب‌ها و حفظ محیط زیست لرستان شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد این چالش‌ها و نیازها در قالب نامه‌هایی مکتوب از سوی دستگاه‌های اجرایی و صنایع به خانه فنااور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان اعلام شود.

دبیرعلمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: با توجه به اینکه چالش امروز صنایع استان پساب و پسماندهای ویژه است، ضرورت دارد کمیته‌های تخصصی در این راستا تشکیل شود و در یک مدت شش ماهه و یک ساله به این موضوعات پرداخته شود چرا که صندوق ملی محیط زیست نیز حمایت خواهد و از طریق بازوی اجرایی و تخصصی که در استان وجود دارد می‌توان این مسائل را بررسی و چالشی را برطرف کرد.

قبادی بیان کرد: ضرورت دارد نیازها و چالش‌ها به صورت مصداقی و موردی مطرح شود چراکه با انجام کارهای سنتی در قالب برگزاری یک جلسه راه به جایی نخواهیم برد.

وی اظهار کرد: آگاهی‌سازی و ترویج اتمسفر فناورانه در حوزه محیط زیست ضروری است و باید کارگاه‌ها در سه حوزه دانش‌افزایی، مهارت افزایی و استارت‌آپی برگزار شود؛ در بحث استارت‌آپی می‌توان تیمی را تشکیل و برای طراحی پکیج نرم‌افزاری استارت‌آپی اقدام کرد.

دبیر علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: باید نیاز محور حرکت کنیم و با شناسایی نیازها و چالش‌های استان از راهکارهای فناورانه افراد استفاده کرد و در این راستا به تنها به دانشگاه اکتفا نکنیم بلکه از سایر ظرفیت‌ها خارج دانشگاه بهره ببریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha