• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403050201328
  • خبرنگار : 71959

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۱۱ نفر درپی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی در محله کیانشهر خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: در ساعت۸:۲۰ صبح امروز یک مورد حادثه آتش سوزی منزل به آدرس کیانشهر خیابان کرمی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که درپی آن بلافاصله دو ایستگاه به همراه تجهیزات تنفسی و دو نردبام هیدرولیکی از سوی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان ظرف مدت چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، گفت:‌ آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی رخ داده است. کانون حریق یک واحد مسکونی در طبقه اول یکی از واحدها به وسعت حدود ۹۰ مترمربع بود که کاملا شعله ور شده و دود همه جای آن را فراگرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: تعدادی از ساکنان ساختمان در دود گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان به چند گروه تقسیم شدند و علاوه بر خاموش کردن آتش، عده‌ای از ساکنان را به پشت بام و عده‌ای دیگر از ساکنان را توسط نردبام‌ها از لب پنجره‌ها از ساختمان خارج کردند.

ملکی گفت: در مجموع ۱۱ نفر از حریق این ساختمان نجات یافتند که پنج نفر از آنها دچار دودگرفتی شده و به اورژانس تحویل داده شدند. پس از آن نیز آتش خاموش شد و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه دود در ساعت۹:۱۹ صبح به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در ساختمان‌های مسکونی، نصب سیستم اعلام و اطفای حریق بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: تصور کنید که در نیمه های شب که ساکنان ساختمان ها خواب هستند و یا در یک برج که تعداد ساکنین زیاد است؛ حریقی رخ دهد قطعا اعلام آتش و نجات افراد خیلی دشوار است. اما با نصب این تجهیزات می توان از خسارات بیشتر جانی و مالی جلوگیری کرد. 

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha