• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050201141
  • خبرنگار : 71588

حمایت مخفیانه کابینه رژیم صهیونیستی از کانون‌های شهرک‌سازی بدون مجوز کرانه باختری

حمایت مخفیانه کابینه رژیم صهیونیستی از کانون‌های شهرک‌سازی بدون مجوز کرانه باختری

جنبش «صلح اکنون» اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار برای حفاظت از «مزارع کوچک و بدون مجوز یهودی» در کرانه باختری اشغالی و تامین امنیت کانون‌های شهرک‌سازی کوچک با هدف توسعه آنها تا زمانی که به شهرک‌سازی کامل تبدیل شوند، اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، اسناد فاش شده توسط جنبش صهیونیستی «صلح اکنون» نشان می‌دهد که چگونه کابینه رژیم صهیونیستی که حامی شهرک‌نشینان است، مخفیانه پول را به کانون‌های شهرک‌سازی غیرمجاز، جدا از بیش از ۱۰۰ شهرک رسمی به رسمیت شناخته شده، تحویل داده است.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، جنبش صلح اکنون اعلام کرد این بودجه برای خرید وسایل نقلیه، پهپادها، دوربین‌ها، ژنراتورها، دروازه‌های برقی، ساخت نرده‌ها و آسفالت کردن جاده‌های جدید برای برخی از مزارع دورافتاده اختصاص داده شده است.

جنبش مذکور تخمین زده است که تقریباً ۵۰۰ نفر در تعاونی‌های کوچک و بدون مجوز و ۲۵ هزار نفر دیگر در کانون‌های شهرک بزرگ‌تر زندگی می‌کنند.

این کانون‌های شهرک‌سازی، اگرچه به‌طور رسمی از سوی دولت مجوز ندارند، اما اغلب قبل از قانونی شدن از حمایت ضمنی برخوردار می‌شوند.

در همین راستا، هاگیت عوفران، مدیر برنامه نظارت بر شهرک‌سازی‌ها در سازمان صلح اکنون تصریح کرد، آخرین بودجه نشان می‌دهد اولین باری است که کابینه رژیم صهیونیستی علنا از کانون‌های شهرک‌سازی حمایت مالی می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که شبکه عظیم و در حال گسترش تعاونی‌های دور افتاده در بالای تپه‌های کرانه باختری، عامل اصلی خشونت و آوارگی فلسطینیان است.

رژیم صهیونیستی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد پنج شهرک دیگر در کرانه باختری را قانونی کند، سه شهرک جدید ایجاد کند و بخش‌های عظیمی از زمین‌هایی را که فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد یک کشور مستقل در آن هستند، تصرف کند.

گروه ۷ که شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا می‌شود، این اقدام را محکوم کرد و از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم خود را لغو کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha