• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403050201040
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان ملی سنجش خبر داد 

اقدامات سازمان سنجش در سه سال گذشته/ از خرید دستگاه‌های چاپ دفترچه سوالات کنکور تا شناسایی شبکه‌های کلاهبرداری

اقدامات سازمان سنجش در سه سال گذشته/ از خرید دستگاه‌های چاپ دفترچه سوالات کنکور تا شناسایی شبکه‌های کلاهبرداری

رئیس سارمان ملی سنجش با تشریح اقدامات این سازمان در سه سال گذشته گفت: با اصلاح مصوبه کنکور آسایش داوطلبان فراهم شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس در اجلاس روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: اولین اقدام سازمان سنجش حذف تقلب در کنکور سراسری بود و برای این منظور دستگاه قرائت پاسخنامه را خریداری کردیم و سرعت خواندن پاسخنامه ۱۵ تا ۱۶ روز کاهش یافت.

سرپرست سازمان ملی سنجش یکی دیگر از اقدامات سازمان سنجش را تعدد دفترچه در سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ تنها ۴ دفترچه، سال گذشته ۸۳۲ دفترچه و امسال ۲۲۸۰ دفترچه تولید شد، وجود بستر ناسالم در کنکور سراسری طی سال‌های گذشته ما را ترغیب به بستر سازی مناسب کرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: عدم قطع اینترنت در نوبت دوم کنکور سال گذشته و نوبت اول و دوم کنکور امسال از دیگر اقدامات سازمان سنجش و با کمک وزارت علوم بود.

پورعباس شناسایی و دستگیری شبکه‌های کلاهبرداری و مدعی تخلفات، خرید دستگاه‌های چاپ دفترچه سوالات کنکور، اصلاح مصوبه کنکور سراسری و عدم قطعی‌ برق را از دیگر اقدامات سازمان متبوع خود در سه سال گذشته بیان کرد و ادامه داد: امسال برای اولین بار دو آزمون سراسری برگزار شد که هر کدام دو سال معتبر است و این مسئله آسایش داوطلبان را به همراه خواهد داشت‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۲ ۱۷:۴۲

سلام چرا اخیرا در آزمونهای سازمان سنجش سهمیه های ایثارگران اعمال نمیشود؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۳

لطفا سهمیه حذف کنید در علم دست نبرید به خانواده شهدا جانبازان عزیز امکانات دیگر بدید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۶

لطفا تاثیر ناعادلانه معدل را نیز بردارید شاید فردی بعد از مدتها میخواهد کنکور دهد چگونه سه پایه را در سی روز ترمیم کند؟ آیا او حق ادامه تحصیل و فرصت دوباره ندارد؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۳

لطفا سازمان سنجش در مورد دلیل آنکه داوطلبان کنکور دکتری مجبور به پر نمودن فرم صلاحیت های عمومی پیش از قبولی قطعی و پرداخت مبلغی حدود 300 هزار تومن هستند شفافیت سازی نماید. داوطلبان در مرحله اول تنها دعوت به مصاحبه در کد رشته هایی میشوند ولی قبولی قطعی منوط به قبولی در مصاحبه های حضوری در دانشگاه ها میباشد. پیش از قبولی داوطلبین مجبور به پرداخت هزینه فرم صلاحیت های عمومی هستند تا در صورت قبولی، سازمان سنجش نسبت به تحقیقات در مورد داوطلب اقدام نماید. این در صورتی است که تنها درصد کمی از داوطلبین دعوت شده به مصاحبه در مرحله دوم مصاحبه پذیرش میشوند ولی سازمان سنجش از تمامی داوطلبان هزینه فرم صلاحیت های عمومی را دریافت می نماید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۳

اگه واقعا تاثیر معدل مهمه چرا اینقدرامتحانات سخت کردید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۷:۳۴

87درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی معدل هستند