• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050100729
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد

اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اصالت بخشی به هنر از رویکردهای اصلی انجمن شعر و موسیقی باشد.

سیدمحمدحسین بلاغی در نشست معرفی هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی شعبه‌ نشست معرفی هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی شعبه‌ و اعضای جدید شورای شعر و موسیقی استان اظهار داشت: هنر اصیل رشد دهنده‌ی فضیلت‌هاست و موسیقی و شعر در کنار هم زمانی می‌تواند جامعه و افراد را به تعالی برساند که به سمت اصالت بخشی به هنر سوق یابد.

وی تصریح کرد:‌ سرمنشأ هنر در خیال و اندیشه‌ی هنرمند نهفته است و زمانی که به اصالت هنر اشاره می ‌کنیم در واقع به یک اثر هنری اصیل که برخاسته از اندیشه‌ای قوی و با اصالت است تاکید داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه شورای شعر و موسیقی و انجمن موسیقی به عنوان دو بال هدایت موسیقی استان هستند،‌ گفت: حضور انجمن موسیقی به عنوان ناظر عملیاتی و شورای شعر و موسیقی به عنوان ناظر محتوایی می‌تواند موجب تولید و ارائه‌ی آثار فاخری در این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: ما در هر حوزه‌ای از فرهنگ و هنر که کار را به اهلش سپرده ایم موفق شدیم و امیدواریم در دور جدید، انجمن موسیقی و شورای شعر و موسیقی ریل‌گذاری مناسبی را برای تعالی این حوزه انجام دهند.

بلاغی با اشاره به اینکه انجمن موسیقی می‌بایست راهکارهایی را برای حمایت از موسیقی فولکلور و ایرانی ارائه دهد، افزود: بخشی از هنر و فرهنگ ما مربوط به عرف جامعه است و این بخش باید مد نظر اهالی فرهنگ و هنر و متولیان این حوزه باشد و تقویت شود.

وی در ادامه،‌از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طی دو سال گذشته برای توسعه همه‌ جانبه‌ی بخش‌های مختلف این حوزه خبر داد و گفت: ما در تمام شاخص‌های فرهنگی و هنری نه تنها پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم بلکه در بعضی از امور نیز با جهش‌هایی مواجه بوده‌ایم.

در این نشست همچنین علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل نیز طی سخنانی فعالیت‌های این اداره کل در تمام حوزه‌ها من جمله موسیقی،‌تئاتر، سینما، شعر، هنرهای تجسمی شورا محور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این اداره کل زمینه و بسترهای لازم را برای فعالیت فراهم می‌کند و هنرمندان و اصحاب فرهنگ، خود محور فعالیت هستند و تمام مجوزها بلااستثناء به صورت شورایی صادر می‌شود.

محرمی تاکید کرد: به عبارتی تدوین و تنظیم آئین‌نامه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد اما تصمیم‌سازان و مجریان این آئین‌نامه‌ها خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ هستند.

براساس این گزارش در این نشست غلامرضا میرزازاده، محمدرضا جدیری، حسین رسولی، محمدرضا چلانی، یاشار جوادپور، میثم ناعمی و مهدی ناصری‌تهران به عنوان هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی شعبه‌ استان آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ایوب شهبازی، محمد ملکی اصل،‌ سهیلا باقریان، حسن عبدالعظیم‌زاده، فرید جاوید،‌ محمود محمدعلیزاده‌، نامدار و رامین غزنوی به عنوان اعضای جدید شورای شعر و موسیقی استان معرفی گردیدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha