• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403050100292
  • منبع : بازار

ترکیبی از هوش مصنوعی و جستجوی لباس اینترنتی با استارتاپ موری

ترکیبی از هوش مصنوعی و جستجوی لباس اینترنتی با استارتاپ موری

با افزایش روز افزون تعداد فروشگاه‌های لباس آنلاین بسیاری از ما در گیرو دار پیدا کردن لباس مورد علاقه‌مان زمان بسیار زیادی را از دست می‌دهیم و در پیدا کردن لباس هم ناکام می‌مانیم. برای همین استارتاپ موری خلق شد تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا این مشکل را حل کند!

به گزارش ایسنا به نقل از موری، تاکنون تجربه‌ی این را داشته اید که به دنبال خرید یک لباس خاص تمام فروشگاه‌های لباس اطراف خانه خود را گشته باشید اما نتوانید لباس محبوبتان را پیدا کنید؟ یا برایتان پیش آمده است که گشتن میان انبوهی از فروشگاه‌های آنلاین لباس و سرگردانی میان تب‌های زیاد مروگر خسته‌تان کرده باشد؟ در نهایت هم نتوانید لباسی که می‌خواهید را پیدا کنید!

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی شاهد راحت‌تر شدن بسیاری از فرآیندهای خسته‌کننده و حل شدن بسیاری از مشکلات هستیم.

اگر برایتان جالب است که بدانید چطور موری چیست و چطور توانست با ترکیب هوش مصنوعی و جستجوی لباس، پیدا کردن و خرید لباس را برای افراد سخت پسند راحت‌تر کند، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی موری: جستجوگر هوشمند لباس

موری یک جستجوگر هوشمند لباس است که توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف در سال 1401 بنیان‌گذاری شد. بنیان‌گذاران موری با تحقیقات بازار، مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های بسیار و با توجه به ابعاد بازار فروش لباس اینترنتی این نیاز را احساس کردند که افراد در مسیر پیدا کردن لباس مورد نظرشان عموما زمان زیادی را از دست می‌دهند و در نهایت با رضایت کامل خرید خود را انجام نمی‌دهند. بنابراین آن‌ها موری را خلق کردند تا تجربه‌ی نوینی از راحتی و سرعت در پیدا کردن و خرید لباس آنلاین برای همگان رقم بزنند.

در ابتدا موری یک طرح خام بود که به مرور پخته‌تر شد و دلایل وجودی بیشتری پیدا کرد. اکنون موری نه تنها برای خریداران لباس اینترنتی یک تجربه خوب خلق کرده است بلکه به آنلاین‌شاپ‌های لباس نیز کمک کرده است تا بتوانند بیشتر در معرض دید خریداران قرار گیرند و شناخته شوند.

موری چطور کار می‌کند و چه بخش‌هایی دارد؟

اگر به دنبال خرید یک لباس خاص برای یک موقعیت خاص می‌گردید، کافیست وارد سایت موری شوید و در قسمت جستجوگر موری لباسی که مورد نظرتان است را توصیف کنید. همچنین شما می‌توانید عکس آن لباس را هم آپلود کرده و از موری بخواهید که آن را پیدا کند! سپس با فشردن دکمه‌ی جستجو، موری در بین تمام فروشگاه‌های لباس ایران می‌گردد تا مرتبط‌ترین لباس به توصیف شما و یا آن عکسی که آپلود کردید، پیدا کند. در نهایت به شما لیستی از لباس‌های مرتبط نشان می‌دهد که شما می‌توانید تصویر آن‌ها را ببینید و با مقایسه قیمت، لباسی که مدنظرتان است را از سایت فروشنده خریداری کنید.

شاید بگویید که لباس خاصی مدنظرتان نیست اما دوست دارید به خرید لباس بروید! یا این که تمایل دارید تخفیف‌های فروشگاه‌های لباس را ببینید و بعد خرید کنید. در این شرایط هم موری بهترین انتخاب برای شماست. به این خاطر که موری دارای ۲ بخش کالکشن‌ها و تخفیف‌ها است که تمامی کالکشن‌های جدید و تخفیف‌هایی که بر روی لباس‌های فروشگاه‌ها و برندهای ایرانی می‌خورد را در بر دارد. یعنی تنها کافیست که به این بخش‌ها سر بزنید و همه این تخفیف‌ها و یا همه کالکشن‌های جدید را در کنار هم ببینید. مزیت این اتفاق این است که دیگر نیاز نیست تب‌های زیادی در مرورگر خود باز کنید و میان سایت‌های فروشگاه‌ها سرگردان باشید.

ترکیبی از هوش مصنوعی و جستجوی لباس اینترنتی با استارتاپ موری

اهداف آینده موری

در حال حاضر، موری ۱۵۰۰ برند و فروشگاه لباس آنلاین را پوشش می‌دهد که در نتیجه آن حدود ۱.۲ میلیون لباس، کفش، کیف و اکسسوری را در اختیار کاربران خود گذاشته است. تیم موری به دنبال افزایش تعداد فروشگاه‌های متصل به پلتفرم نیز است و هدف این است که تا پایان سال ۱۴۰۳، بیش از ۱۰ هزار فروشگاه آنلاین به موری پیوسته و کاربران بتوانند از بین گزینه‌های بیشتر و متنوع‌تری انتخاب کنند. موری با برنامه‌های بلندمدت و اهداف بزرگش قصد دارد به یکی از پلتفرم‌های پیشتاز برای سهولت خرید اینترنتی لباس در ایران تبدیل شود.

معرفی سرچ متنی در موری

با توجه به این که جستجو در موری بر پایه هوش مصنوعی است، موری ۳ راه برای جستجوی متنی برای کاربران خود فراهم کرده است.

در راه اول کاربران می‌توانند موقعیتی که می‌خواهند در آن حضور داشته باشند و یا احساسی که دارند را توصیف کرده تا موری مرتبط‌ترین لباس‌ها را برایشان پیدا کند. برای مثال آن‌ها می‌توانند عباراتی مانند «استایل رسمی برای قرار مصاحبه» یا «لباس خنک تابستانه برای گردش» را جستجو کنند.

راه دوم برای پیدا کردن لباس‌های خاص با بیان جزئیات دقیق آن لباس بسیار کاربردی است. برای مثال کاربران می‌توانند عباراتی مانند «تیشرت هری‌پاتر با طرح گریفندور» یا «دامن گلدار با گل‌های قرمز کوچک» را جستجو کنند.

راه سوم ساده‌ترین راه جستجو است. کاربر هر لباسی که می‌خواهد را می‌تواند به راحتی جستجو کند. برای این راه کاربران می‌توانند از عباراتی مانند «پیراهن آبی بلند» یا «کفش زنانه قرمز» استفاده کنند.

معرفی سرچ تصویری در موری

موری اولین پلتفرم ارائه‌دهنده جستجوی تصویری بر اساس هوش مصنوعی در ایران است. این قابلیت در موری با نام موری لنز معرفی شده است.

تصور کنید که در یک مهمانی از لباس کسی خوشتان آمده اما نمی‌توانید از او بپرسید آن لباس را از کجا خریده است؛ یا این که فروشگاه مورد علاقه‌تان لباسی که می‌خواستید بخرید را تمام کرده است. در این شرایط موری لنز به کارتان می‌آید! کافی است که عکس لباس مورد نظرتان را در موری لنز آپلود کنید تا موری در میان تمام فروشگاه‌های آنلاین بگردد و آن را برایتان پیدا کند. این قابلیت برای افراد سخت پسند، به خصوص خانوم‌ها بسیار جذاب است.

معرفی بخش «تازه‌ها و کالکشن‌های جدید» در موری

در موری بخشی با عنوان تازه‌ها و کالکشن‌های جدید وجود دارد که کاربران می‌توانند در این بخش، کالکشن‌های جدید فروشگاه‌ها را رصد کنند. این بخش به طور مداوم بروز می‌شود و از مزیت‌های آن این است که کاربران می‌توانند تمام این کالکشن‌ها را در کنار هم ببیند و با مقایسه لباس و قیمت آن اقدام به خرید کنند.

معرفی بخش «تخفیف‌دارهای شگفت‌انگیز» در موری

در موری بخشی با عنوان تخفیف‌دارهای شگفت‌انگیز وجود دارد که هر ۲۴ ساعت بروز می‌شود. در این بخش موری همه تخفیف‌های لحظه‌ای همه فروشگاه‌ها را رصد کرده و به صورت یک‌جا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

ترکیبی از هوش مصنوعی و جستجوی لباس اینترنتی با استارتاپ موری

امکانات جانبی موری

موری چندین قابلیت جانبی نیز برای کاربران خود فراهم کرده است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

مقایسه قیمت‌ها

با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند پس از مشاهده لیست نتایج جستجو، قیمت لباس‌ها را نیز در همان صفحه ببینند و قیمت‌های لباس‌هایی که در لیست مشاهده می‌کنند را باهم مقایسه کنند. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشند. این ویژگی به ویژه برای کسانی که به دنبال خریدهای اقتصادی هستند، بسیار کارآمد است.

فیلتر تخفیف‌ها

موری با استفاده از این فیلتر به کاربران این امکان را می‌دهد تا تخفیف‌های جذاب فروشگاه‌های لباس را مشاهده کنند. با این فیلتر، کاربران می‌توانند لباس‌های دارای تخفیف را پیدا کنند و از خریدهای مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

آینده‌ی روشن و موفقیت‌های بیشتر برای این استارتاپ جوان و نوآور قابل پیش‌بینی است. امید است که با خلق استارتاپ‌های نوآور در ایران بتوانیم مشکلات بسیاری را حل کنیم تا زندگی آسان‌تری برای همگان به ارمغان بیاوریم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha