• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403043120311
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشکده‌ دامپزشکی:

چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشکده‌ی دامپزشکی از برگزاری چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی طی روزهای ۷ و ۸ شهریور در دانشگاه تبریز خبر داد.

دکتر سیدحسن موسوی در ارتباط با تاریخچه‌ی دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز اظهار کرد: این دانشکده فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ ابتدا به‌صورت آموزشکده‌ دامپزشکی برای رشته‌ کاردانی دامپزشکی آغاز کرده است و در سال‌های بعد نیز رشته‌های علوم آزمایشگاهی ناپیوسته، دکتری عمومی دامپزشکی شامل سه رشته‌‎ی بیماری‌های تولید مثل دامی، آسیب‌شناسی دامپزشکی و بهداشت و بیماری‌‎های پرندگان و پنج رشته‌ بافت‌شناسی، انگل‌شناسی دامپزشکی، باکتری‌شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و بیوشیمی بالینی‌ در مقطع کارشناسی ارشد دایر شده است و در حال حاضر ۴۵ عضو هیأت علمی و ۶۵۰ دانشجو در این دانشکده در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص برگزاری کنگره‌های مختلف در این دانشکده گفت: ما در سال‌های قبل کنگره‌های مختلفی از جمله بیماری‌های مشترک انسان و دام، جراحی دامپزشکی، مامایی و بیماری‌های تولید مثل، بیماری‌های انگلی مشترک انسان و دام را برگزار کردیم و امسال نیز طی روزهای هفتم و هشتم شهریورماه میزبان چهارمین کنگره‌ی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی از دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور خواهیم بود.

برگزاری چهارمین کنگره‌ی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی حول ۱۲ محور مختلف

دبیر علمی این کنگره نیز اعلام کرد: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی حول محورهای فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک، توسعه و تنظیم دارو، فرمولاسیون داروهای دامپزشکی، مراقبت آنتی بیوتیکی و نظارت ضدمیکروبی، مراقبت‌ها و واکنش‌های نامطلوب دارویی، مدیریت درد و بیهوشی، فارماکوتراپی گونه‌های خاص حیوانی، نظارت بر داروهای درمانی، داروهای گیاهی و جایگزین، گرایش‌ها و فناوری‌های نو ظهور و کموتراپی است که در حول این محورها کارگاه‌هایی هم برگزار خواهد شد.

دکتر یوسف پناهی مطرح کرد: این کنگره فرصت بی‌نظیری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های همکارانی است که در این زمینه‌ها تحقیقات جدیدی انجام داده‌اند و با توجه به پویایی مداوم علوم دارویی دامپزشکی، امیدواریم این کنگره فرصتی را برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود فراهم نماید.

ثبت‌نام ۳۰۰ نفر برای شرکت در چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی

دبیر اجرایی چهارمین کنگره‌ی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی نیز اذعان کرد: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی به میزبانی دانشگاه تبریز و با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله تهران، مشهد، شیراز برگزار می‌شود.

دکتر غلامرضا حمیدیان ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ نفر در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر میهمانان داخلی، از کشورهای ترکیه، پاکستان، روسیه، دانمارک، بلغارستان، لهستان و امریکا نیز دراین کنگره شرکت خواهند کرد. همچنین چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع کنگره نیز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص امتیازات بازآموزی شرکت در این کنگره نیز گفت: محققین و دامپزشک‌های بخش خصوصی می‌توانند با شرکت در این کنگره، از امتیازات بازآموزی که شامل پنج امتیاز بازای هرروز شرکت در کنگره، پنج امتیاز بازای هر ۶ ساعت کارگاه، چهار امتیاز بازای هر مقاله به‌صورت پوستر و ۶ امتیاز برای ارائه‌ی هر مقاله است، بهره‌مند شوند.

اولین دوره این کنگره در مهرماه ۱۳۸۷ و دومین دوره آن آذرماه ۱۳۹۰ در تهران و سومین دوره آن خردادماه ۱۳۹۵ در شهرکرد برگزار شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علاقمندان برای ثبت‌نام و ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://icvpps۲۰۲۴.tabrizu.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha