• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403043120120
  • خبرنگار : 30147

تنها موزه کاشمر فاقد استاندارد است

تنها موزه کاشمر فاقد استاندارد است

ایسنا/خراسان رضوی علیرغم اینکه شهرستان کاشمر تنها یک موزه برای نگهداری اسناد، آثار و اشیاء تاریخی مرتبط با دوران شهید مدرس دارد اما فاقد استانداردهای لازم است.

 مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس در گفت و گو با ایسنا بر ایجاد مکان جدید موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره) تأکید کرد و افزود: موزه آثار و اسناد شهید مدرس از سال ۱۳۸۳ فعال شده و در آن اقلام، وسایل و عکس‌هایی از دوران زندگی شهید مدرس و سیر تحولات سیاسی آن دوران به نمایش گذاشته شده است.

محمد یعقوبی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود استانداردهای لازم در مکان فعلی موزه زیارتگاه و لزوم اهتمام ویژه به نگهداری وسایل موجود و رعایت حداقل استانداردهای لازم و نیز سنخیت کتابخانه و موزه مقرر شد بخشی از فضای کتابخانه به استقرار موزه اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات فعلی کتابخانه تحت هیچ شرایطی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و پیش‌بینی شده برای ایام پیک مطالعه و نیاز بیشتر دانش ­آموزان و نوجوانان به فضای مطالعه، مکان‌های موقت مناسب در زیارتگاه به صورت رایگان جهت این امر در اختیار آنان قرار گیرد.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس با بیان اینکه تلاش می‌شود هر چه زودتر این جابجایی انجام شود، افزود: با این اقدام موزه شهید مدرس وضعیت بهتری خواهد داشت.

ایجاد فضاهای جدید فرهنگی و خدماتی در زیارتگاه شهید آیت ا... مدرس (ره)

مدیر زیارتگاه شهید آیت الله مدرس (ره) در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه و شهرستان و لزوم ارائه خدمات متنوع مورد نیاز در حوزه‌های گوناگون و حسب سیاست‌های ابلاغی جدید در پی ساختار جدید مؤسسه، ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع با ایجاد فضاهای جدید در زیارتگاه این شهید در دستور کار قرار گرفته است.

وی در همین خصوص از ایجاد مرکز تخصصی کودکان در زیارتگاه شهید مدرس خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته با ایجاد مکان مناسب برای کودکان، ارائه خدمات خاص نظیر کتابخانه ویژه کودک، بازی و سرگرمی استعدادیابی، سنجش هوش، قصه‌گویی بر اساس نیاز کودکان زیر نظر روانشناسان متخصص در حوزه کودک در دستور قرار خواهد گرفت.

یعقوبی همچنین با اشاره به ایجاد مرکز ویژه بانوان و نوجوانان دختر در این زیارتگاه اظهار کرد: در راستای تربیت نیروی متعهد، توانمندسازی نوجوانان و نگاه ویژه به نیازهای آنان، مرکز ویژه بانوان و نوجوانان دختر در زیارتگاه ایجاد شد.

وی افزود: هم‌اکنون با جذب تعداد زیادی از نوجوانان در مرکز ویژه بانوان و نوجوانان دختر برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در طول هفته برای این عزیزان در حال برگزاری بوده که با اختصاص فضای مناسب و اختصاصی به این موضوع قطعاً سطح کیفیت ارائه برنامه‌ها و تنوع آن افزایش خواهد یافت.

مدیر زیارتگاه شهید آیت الله مدرس (ره) تصریح کرد: همچنین با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی و محصولات عفاف و حجاب، با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر نهادها و ارگان‌های شهرستان ایجاد بازارچه صنایع دستی، بازارچه سوغات منطقه، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، ایجاد بازارچه عفاف و حجاب برای ارائه محصولات به زائرین و مجاورین با قیمت مناسب در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha