• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403043119804
  • خبرنگار : 71592

مدیرکل بندر ایلات: حملات یمن ۵۰ میلیون شِکِل خسارت زده است

مدیرکل بندر ایلات: حملات یمن ۵۰ میلیون شِکِل خسارت زده است

مدیرکل بندر ایلات خسارات ناشی از تعطیلی این بندر در پی حملات نیروهای مسلح یمن را حدود ۵۰ میلیون شِکِل برآورد کرد و افزود علاوه بر آن در هفته جاری تعدادی از کارگران بندر هم اخراج می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «گدعون گلوبر»، مدیر بندر ایلات در پی حملات نیروهای مسلح یمن که خسارت زیادی به این بندر وارد کرده است، گفت مدیریت بندر مجبور خواهد شد ۵۰ درصد از نیروی خود را اخراج کند. مدیریت بندر انتظار حمایت از کابینه را داشت اما تاکنون کمکی دریافت نکرده است.

گلوبر، بندری را مدیریت می‌کند که فعالیت آن به دلیل جنگ غزه به طور کلی و به ویژه پس از حملات انصارالله یمن ماه‌هاست که تقریبا به طور کامل تعطیل شده است. به گفته وی «بندر ایلات از ۲۰ نوامبر، زمانی که یک کشتی آمریکایی ربوده شد، تعطیل شد.»

گلوبر ادامه داد، بندر ایلات دروازه جنوبی رژیم صهیونیستی و ورودی دریایی آن به خاوردور و استرالیا است، یعنی تمام فعالیت بندر ایلات فقط به شرق دور و استرالیا است و همه کشتی‌ها مجبور به عبور از باب المندب (تنگه‌ای که آسیا را از آفریقا جدا می‌کند و در کنار آن یمن قرار دارد) هستند. بنابراین از لحظه‌ای که کشتی مذکور را ربودند و مسیر کشتیرانی را بستند، فعالیت بندر به صفر رسید.

وی تصریح کرد: ما تعطیل نیستیم و طبق مجوز فعالیت می‌کنیم و موظف هستیم به اسرائیل و نیروی دریایی خدمات ارائه دهیم، اما کالاها را تخلیه و بارگیری نمی‌کنیم و فعالیت‌ها عمدتاً ارائه خدمات برای خروج و ورود کشتی‌های جنگی است و هیچ درآمدی حاصل نمی‌شود.

مدیر بندر ایلات گفت: از آغاز جنگ غزه حدود ۵۰ میلیون شکل ضرر کردیم و از دولت کمکی دریافت نکرده‌ایم و احتمالاً این هفته باید روند اخراج حدود ۵۰ کارمند از ۱۱۰ کارمند را آغاز کنیم.

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز یکشنبه گزارش کردند آژیر خطر در ایلات و اطراف آن به صدا درآمد و یک موشک رهگیری شد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو هفته قبل از انجام یک عملیات نظامی علیه یک هدف حیاتی در بندر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی با مشارکت مقاومت اسلامی عراق خبر داده بود.

بامداد روز جمعه نیز یگان پهپادی یمن یک عملیات نظامی علیه یکی از اهداف مهم در منطقه یافا در تل‌آویو اجرایی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha