• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403043119555
  • خبرنگار : 50589

بدمینتون آذربایجان‌شرقی در یک قدمی جان تازه

بدمینتون آذربایجان‌شرقی در یک قدمی جان تازه

ایسنا/آذربایجان شرقی بدمینتون آذربایجان‌شرقی با دوران اوج خود فاصله گرفته؛ اما تشکیل تیمی در لیگ دسته دو مردان، امیدها را برای احیای این ورزش در استان زنده کرده است.

بدمینتون آذربایجان‌شرقی در سال‌های نه چندان دور، روزگار نسبتاً خوبی داشت. اخیراً اما حداقل از حیث تیمداری وضعیت چندان جالبی بر بدمینتون استان حاکم نیست.

ولو اینکه بدمینتون ورزش اول تبریز نیست، اما شهر اولین‌ها ستاره های پرتعدادی را پیشکش تیم‌ملی کرده است؛ فاطمه مونس‌خواه، آیسان زارعی و مبینا سالاری نمونه بارز آن‌ها در این چند سال بوده‌اند.

تیم میلاد تبریز در سال ۱۴۰۱

در سالیان نه چندان دور تیم بدمینتون میلاد تبریز با مالکیت بهزاد مبارکی، رئیس هیات استان اداره می‌شد.

به گزارش ایسنا، تیم میلاد بین سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ با ۳ قهرمانی پی‌درپی در لیگ‌برتر بانوان به غول بلامنازع بدمینتون ایران تبدیل شده‌ بود. تیم مردان میلاد تبریز که بعدها تشکیل شد و فعالیتش دوامی نداشت، هیچ وقت به گرده پای تیم بانوان نرسید، اما به فرصتی برای پرورش استعداد های بدمینتون تبریز تبدیل شد.

تیم میلاد تبریز در سال ۱۴۰۲ به طرز ناباورانه‌ای ناپدید شد. تیمی با ۳ عنوان قهرمانی متوالی در بالاترین سطح بدمینتون بانوان ایران به یکباره به واژه بی‌رحم و آشنای ورزش آذربایجان‌شرقی «انحلال» برخورد کرد.

حتی اگر اهل بدمینتون نباشید؛ با نگاهی گذرا به مجموعه ورزشی امام علی (ع) در وزیر آباد محله قطران تبریز، به راحتی استعدادهای کم نظیر این شهر را رویت خواهید کرد. افرادی که زندگی‌شان را وقف توپ ساخته شده از پر قو و راکتِ کربنی کرده‌اند.

با این حال بدمینتون که در تار و پود شهر اولین‌ها گم شده بود؛ دوباره و با تیمداری در لیگ دسته دوم مردان جان خواهد گرفت.

لیگ دسته دو بدمینتون مردان، ۴ مردادماه آغاز خواهد شد. تیمی به عنوان نماینده تبریز در گروه الف این رقابت‌ها با نماینده کرمانشاه، نماینده قزوین، شهرداری دامغان، سیمرغ بروجرد، آکادمی عزیزی تهران، امید آتش‌نشانی تهران، نماینده همدان و بتین سنندج رقابت خواهد کرد.

۴ تیم صعود کننده به مرحله نهایی، برای مشخص شدن قهرمان و تیم های صعود کننده به لیگ یک، طی روز های ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه به مصاف هم خواهند رفت.

بدمینتون آذربایجان‌شرقی از دوران اوج خود فاصله گرفته؛ اما تشکیل تیمی در لیگ دسته دو، باعث ایجاد امید برای احیای این ورزش در استان شد. حالا باید منتظر عملکرد تبریزی‌ها در لیگ دسته دو و سرنوشت تنها تیم بدمینتون حال‌حاضر استان باشیم. آیا روحی تازه در کالبد نیمه‌جان بدمینتون آذربایجان‌شرقی دمیده خواهد شد یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha