• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403043019473
  • خبرنگار : 50975

اعزام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری قرآن

اعزام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری قرآن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ نفر ازدانش‌آموزان برتر قرآنی استان به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مشهد مقدس اعزام شدند.

یونس اروجی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امروز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴ نفر از دانش‌آموزان برتر قرآنی چهارمحال و بختیاری به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مشهد مقدس اعزام شدند، اظهار کرد: این مسابقات از ۳۱ تیر لغایت ۳ مردادماه برگزار می‌شود که این استان ۱۴ نماینده در رشته‌های قرائت و تحقیق، تفسیر، احکام، انشا نماز، مداحی و اذان در پایه‌های متوسطه اول و دوم دارد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، ۱۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به صورت حضوری در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰جز و کل قرآن کریم، گفتمان مهدوی و احکام و به صورت غیر حضوری در رشته‌های اذان (ویژه پسران)، مداحی (ویژه پسران)، دعاخوانی (ویژه دختران)، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن کریم به رقابت پرداختند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را فرصتی تربیتی برای ایجاد نشاط ذیل برنامه فراگیر پرورشی و انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با آموزه‌های نورانی قرآن، اهل بیت و نماز دانست و بیان کرد: ۱۴۴ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم استان موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر در این دوره از مسابقات شدند که طبق سهمیه اعلامی ۳۰ نفر از بالاترین امتیازها به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

تاریخ برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دختران ۱۵ مردادماه

 رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دختران نیز از ۱۵ لغایت ۱۸ مردادماه در شهر ساری برگزار می‌شود و در آن رقابت‌ها نیز ۱۸ نماینده از دختران برتر استان چهارمحال و بختیاری به این مسابقات اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha